Lepukkant garázstalálatnak néz ki, pedig sosem használták ezt a Porsche 911 Carrera RSR-t, még a gyárban felkent rozsdagátló réteg is rajta van. Tehát gyakorlatilag új ez a közúti versenyautó, ami legyorsulja a Ferrari F40-et is.

A veterán autóknál ismert a fellelt állapot kifejezés, ami arra utal, hogy úgy néz ki, ahogyan éppen rátaláltak a pajtában. Nos, ezt a Porsche 911-et pontosan így találták meg, ahogyan a képeken szerepel, csak éppen ez nem a használat, hanem még a gyárban felkent rozsdagátló anyag és a por nyoma. Az órájában ugyanis mindössze 10 kilométer van, azaz alig ment új kora óta.

Pedig lett volna miért autózni vele, hiszen egy közúti használatra is alkalmas versenyváltozatról van szó. Ha bejött az élet, már 1993-ban is kedved szerint való Porschét rendelhettél a gyárból. A képeken látható autó a Carrera RS versenyváltozata, az RSR. De a tulajdonos vélhetően nem csak pályán akarta használni, ezért luxus utasteret rendelt hozzá.

Nem sajnálta a pénzt az opciókra, ezért amit csak lehet, vörös bőrrel vontak be. Bőr borítja a kagylóüléseket, a kormánykereket, a műszerfalat, az ajtóbelsőket, és nem fogod elhinni, de még a versenyzés miatt beszerelt bukókeretet is bebőrözték.

Amire sosem volt szükség, hiszen az autóval kevesebbet mentek eddig összesen, mint amennyit te mész egy nap a munkahelyedre.

3,8 literes hathengeres bokszermotorja még nem mutathatta meg mire képes, pedig gyárilag 350 lóerősnek mondták, és a korabeli tesztek szerint legalább 375 lóerőt adott le. A Car and Driver magazin tesztjén 3,7 másodperces gyorsulást mértek nulláról százra, jobbat a Ferrari F40-nél, amire még ma is elismerően bólintanánk.

A 911 Carrera RSR ezen szériája elképesztően sikeres volt. Megnyerte a 24 órás versenyt Spában és Interlagosban, az 1000 kilométeres futamot Suzukában, kategóriát nyert a 24 órás Le Mans-i futamon, és négyes kategóriagyőzelmet húzott be a daytonai 24 óráson. Ritkaságát fokozza, hogy 51 példány készült belőle, és abból csak kettőt rendeztek be ilyen kényelmesre.

Nem biztos, hogy mindenben egyezik az ízlésünk a megrendelővel, hiszen a Speedline kerekeket például lilára fényeztette, hozzájuk pedig aranyszínű féknyergeket rendelt, de jusson eszedbe, hogy a kilencvenes éveket írták akkor. Az ezüst 911 Carrera RSR még így is nagyon kéne, igazi időkapszula, amit a Comói-tónál tartott aukcióján árverez el az RM Sotheby’s.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Itt a Ford konnektorról tölthető hibrid családi csapatszállítója

Mit csinálnak ezek a melósok az ősrégi gépeiken? Jaguart!

További cikkeink a témában