A legelismertebb tuningcégek közé tartozik a Ruf, aminek az egyik legendás típusa a CTR Clubsport. A képeken látható példány egy 1989-ben gyártott Porsche 911-ből készült, amit elég sokat használtak, mégis elképesztő összeget ér.

Két módon lehet gyorsabbá tenni egy autót: a motor teljesítményének növelésével, vagy a tömegének csökkentésével. Alois Ruf, az elismert tuningcég alapítója mindkét fogást bevetette a CTR megalkotásánál. A 3,2 literes, hathengeres bokszermotor dupla turbós változatát a C-csoportos versenyautóból származó alkatrészekkel egészen 469 lóerősre izmosította, amihez saját ötfokozatú sebességváltót is alkotott.

A 911 Carrera karosszériáját pedig jelentősen, 200 kilogrammal könnyebbé tette azzal, hogy az ajtókat, a csomagtér és a motorház fedelét alumíniumra, a lökhárítókat pedig üvegszálas műanyagra cserélte. Szélesebb hátsó sárvédőket készített, hogy elférjenek alá a nagyobb Speedline könnyűfém kerekek, a Clubsport kivitel esetén még a sárvédők is alumíniumból voltak, az egészet pedig bukókerettel tették merevebbé.

A CTR Clubsport még mai mértékkel is szupergyors, hiszen 1987-ben a legendás autóversenyző Phil Hill a Road & Track magazin tesztjén 339 km/órás sebességet ért el vele, a típus pedig évekig tartotta a Nürburgring nem hivatalos körrekordját is.

A képeken látható autó eredetileg egy piros színű 911 Carrera volt, amit első német tulajdonosa két évig gyári állapotában használt, ez alatt 40 ezer kilométert tett meg vele. 1991-ben aztán elvitte a Ruf műhelyébe, ahol CTR Clubsport készült belőle, állítólag az egyetlen ebben a menta zöld színben.

1993-ban Japánba került az autó, ahol rendesen, napi szinten használták, összesen 197 ezer kilométert tekertek bele.

2015-ben jutott vissza Európába, a Ruf műhelyében átnézték, a motorját pedig egy norvég Porsche-specialista újította fel, hogy ma is kiváló állapotnak örvendjen.

A CTR Clubsport még így csaknem harminc évesen is igazi álomautó, a léghűtéses Porschék egyik legvágyottabbja, amiért hajlandóak sok pénzt fizetni.

Igaz ez a képeken látható csodára, amiért 348 ezer eurót, azaz 108 millió forintot adtak az RM Sotheby’s párizsi aukcióján.

Meg kell nézned ezt a zseniális rövidfilmet a Ruf CTR-rel és korabeli szuperautókkal:

Színtiszta nyolcvanas évek ez a rövidfilm, amiben korabeli szuperautókkal hasítanak

Countach, Testarossa, RUF Porsche, és a volánnál sem akárkik ülnek.

Látnod kell azt is, mivel készül feltámasztani a CTR-t a Ruf:

Mutatjuk álmaink új Porschéjét a genfi szalonról

A retró stílus mögött egy vadonatúj 700 lóerős autó rejtőzik, ami benned is azonnal felkelti a birtoklási vágyat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Kiszakad a városból a Smart, itt a Concept #5 terepjáró

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés