Százmilliós álomautók közé került ez a Ruf CTR Clubsport

A legelismertebb tuningcégek közé tartozik a Ruf, aminek az egyik legendás típusa a CTR Clubsport. A képeken látható példány egy 1989-ben gyártott Porsche 911-ből készült, amit elég sokat használtak, mégis elképesztő összeget ér.

Két módon lehet gyorsabbá tenni egy autót: a motor teljesítményének növelésével, vagy a tömegének csökkentésével. Alois Ruf, az elismert tuningcég alapítója mindkét fogást bevetette a CTR megalkotásánál. A 3,2 literes, hathengeres bokszermotor dupla turbós változatát a C-csoportos versenyautóból származó alkatrészekkel egészen 469 lóerősre izmosította, amihez saját ötfokozatú sebességváltót is alkotott.

A 911 Carrera karosszériáját pedig jelentősen, 200 kilogrammal könnyebbé tette azzal, hogy az ajtókat, a csomagtér és a motorház fedelét alumíniumra, a lökhárítókat pedig üvegszálas műanyagra cserélte. Szélesebb hátsó sárvédőket készített, hogy elférjenek alá a nagyobb Speedline könnyűfém kerekek, a Clubsport kivitel esetén még a sárvédők is alumíniumból voltak, az egészet pedig bukókerettel tették merevebbé.

A képeken látható autó eredetileg egy piros színű 911 Carrera volt, amit első német tulajdonosa két évig gyári állapotában használt, ez alatt 40 ezer kilométert tett meg vele. 1991-ben aztán elvitte a Ruf műhelyébe, ahol CTR Clubsport készült belőle, állítólag az egyetlen ebben a menta zöld színben.

2015-ben jutott vissza Európába, a Ruf műhelyében átnézték, a motorját pedig egy norvég Porsche-specialista újította fel, hogy ma is kiváló állapotnak örvendjen.

Igaz ez a képeken látható csodára, amiért 348 ezer eurót, azaz 108 millió forintot adtak az RM Sotheby’s párizsi aukcióján.

Meg kell nézned ezt a zseniális rövidfilmet a Ruf CTR-rel és korabeli szuperautókkal:

Színtiszta nyolcvanas évek ez a rövidfilm, amiben korabeli szuperautókkal hasítanak

Tökéletesen megidézi a nyolcvanas éveket ez a rövidfilm, amiben négy szuperautóval versenyeznek egy százezer lírásokkal teli aktatáskáért. Nem elég, hogy Ferrari Testarossa, Lamborghini Countach, Aston Martin V8 Vantage és RUF CTR Yellowbird száguld benne, a szereposztás is parádés. A Lamborghini legendás tesztpilótája is szerepel a hatperces filmben, ami a színeivel és a zenéjével is eléd hozza a nyolcvanas éveket.

Látnod kell azt is, mivel készül feltámasztani a CTR-t a Ruf:

Mutatjuk álmaink új Porschéjét a genfi szalonról

A modern technikájú, de klasszikus stílusú Porschék sikere kétségtelen, és erre épít a Ruf is, aminek újdonsága a genfi szalon legvágyottabb autója lett nálunk. A német tuningcég a nyolcvanas évekbeli 911-es mintájára, de naprakész technikával készítette el a CTR új generációját. 1987-ben nagyot gurított a Ruf az éppen aktuális Porsche 911 alapjára épülő sportkocsijával.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon