25 év után tér vissza a Lamborghini terepjárója

1992-ben fejeződött be a Lamborghini terepjárójának gyártása, és negyedszázadnak kellett eltelnie ahhoz, hogy az olasz sportkocsigyártó ismét szabadidő-autó készítésébe fogjon. Hamarosan jön az Urus szériaváltozata, addig is nézd meg a legendás Rambo Lambót!

A hetvenes évek végén kezdődött a Lamborghini nagy kalandja, melynek során olyan ikonikus terepjáró született, ami később hollywoodi sztárok és közel-keleti sejkek játékszerévé vált. Az Egyesült Államok hadseregének pályázatára készült az a prototípus, amit Cheetah néven mutattak be 1977-ben a genfi autószalonon, és ha bevált volna, akkor akár a Hummer helyett is rendszeresíthették volna.

De a Cheetah nem volt túlságosan szerencsés konstrukció, a Chryslertől származó 5,9 literes V8-as motorját hátulra építették be, amivel nem volt az igazi a vezethetősége, 180 lóerős teljesítménye a háromfokozatú automata váltóval párosítva pedig kevés volt az üresen is több mint kéttonnás terepjáró fürge mozgatásához.

De a sportos terepjáróról nem mondtak le, a katonai megrendelés hiányában is tovább dolgoztak a modellen. Teljesen új alapokra építették a 4,79 méter hosszú, 2 méter széles és 1,85 méter magas behemótot, és hozzá illő motort is találtak neki, amit ezúttal az orrába építettek be. A végleges modell 1986-ban a brüsszeli autószalonon jelent meg.

Az 5,2 literes V12-es motor 450 lóerőre volt képes, ami már kielégítően mozgatta a 2,7 tonnás testet, és 290 literes üzemanyagtankot kapott, hogy a 17-30 literes fogyasztása ellenére ne kelljen gyakran tankolni. Ha valaki mégsem elégedett meg vele, a Lamborghini saját 7,2 literes V12-es motorcsónak-motorjával is kérhette.

Az állandó összkerékhajtás és a három zárható differenciál széria, és a Lamborghini azzal bízta meg a Pirellit, hogy olyan speciális abroncsokat készítsen hozzá, amiket extrém hőségben, minimálisra csökkentett légnyomással is gond nélkül lehet használni a homokos talajon. Tehát nem csak a Countach kerekére nehéz gumit találni.

Az elektromosan mozgatott, sötétített ablakok mögött mindent bőrkárpittal vontak be, természetesen légkondicionáló és hifi is került bele. A híres vevői között ott volt Sylvester Stallone, innen a Rambo Lambo név, és Szaddam Husszein fia is, akinek az autóját 2004-ben az amerikai katonák gyakorlati céllal felrobbantották.

Minden extrát kidobtak belőle, spéci futóművel, bukókerettel, plexi ablakokkal és GPS navigációval látták el, a motorját pedig 600 lóerőre izmosították. Támogatás hiányában már nem állhattak rajthoz vele, de két tereprali-futamon azért elindult, és az a Sandro Munari vezette, aki a hetvenes években a Lancia gyári Stratos HF versenyautójával aratta a rali-világbajnoki győzelmeket.

Zagato tervezte az LM003 Borneót 1997-ben

Mostanra azonban elég magasra csapott a SUV-divat ahhoz, hogy a Porsche és a Maserati után a bolognaiak is beszálljanak a kategóriába. Nem kell rá sokat várnod, december elején leplezik le az Urus végleges változatát, ami már tanulmányautónak is észbontóan nézett ki.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon