6 dolog, amit tudnod kell az új Mercedes-Benz A-osztályról

Sok előzetes után végre leleplezte a Mercedes-Benz az A-osztály új generációját. Még ha a formája nem is jelent olyan nagy meglepetést, de a benne dolgozó technika mindenképpen a kategória élére helyezi. Mindent elmondunk, amit tudnod kell róla.

#1 Még dögösebben néz ki

Nem olyan nagy meglepetés az új A-osztály formája, hiszen a dizájn az előző generáció evolúciójával született, de azért első ránézésre meg tudod mondani róla, hogy ez az új. Például a fényszórójáról, aminek a formáját a CLS-é ihlette, és a széles hátsó lámpák is újak. Sportosabb, nyúlánkabb lett az A-osztály, nem csak ránézésre, hanem a szélcsatornában is, hiszen a 0,25-ös légellenállási együtthatója a kategória legjobbjának számít.

#2 Jobban elférsz majd benne

A sportosabb forma nem jelenti azt, hogy az új A-osztály szűkös lenne, hiszen a helykínálatot is bővítették minden irányban. Külön kiemelték a gyáriak, hogy az utastérben a válltér és a fejtér is nőtt, az első és a hátsó üléseken is. Legalább ilyen fontos, hogy a csomagtartó mérete 370 liter lett, 29 literrel nagyobb, mint az előző generációé. Nemcsak nagyobb, hanem kényelmesebb is az A, amihez szellőztethető és masszázsfunkciós ülés is kérhető.

#3 Színes képernyők vesznek körbe

Már korábban megmutattuk, hogy belül hogyan változik meg az A-osztály, és amit látsz, az minden téren meggyőző. A kerek szellőzőnyílások a nagyobb Mercedesekből lehetnek ismerősek, ahogyan a dupla kijelzős műszeregység is. Minden változatban két képernyő kerül eléd, csak az a kérdés, hogy mekkorák: kétszer 7 colos, egy 7 és egy 10,25 colos, vagy kétszer 10,25 colos lehet a monitor, amit érintéssel, vagy a kormányon és az ülések közti touchpad segítségével kezelhetsz.

#4 Lesi minden parancsodat

Nem a képernyők jelentik az A-osztály egyetlen újdonságát, hiszen a rajtuk futó rendszer is vadonatúj, most először mutatkozik be a Mercedesnél. A neve MBUX, és a gyártója szerint olyan intuitív a kezelése, mint egy okostelefoné. Még a parancsokat is hasonlóan adhatod ki neki, nem kell a menüben keresgélni a megfelelő funkcióhoz, elég csak annyit mondani: „Hey, Mercedes”, és az autó mesterséges intelligenciája már lesi is a parancsodat.

#5 Vadonatúj motorokat kap

Az új forma és belső még nem minden, hiszen műszakilag is vadonatúj az A-osztály. A kínálat kezdetben háromféle motorból áll: az A 200 egy újonnan fejlesztett 1,33 literes, négyhengeres, turbós benzinest kap 163 lóerővel, az A 250-ben egy szintén négyhengeres, de kétliteres motor dolgozik 224 lóerővel, az A 180 d pedig az alaposan átdolgozott 1,5 literes turbódízelt kapja 116 lóerővel, mindháromhoz hétfokozatú duplakuplungos automatát adnak.

#6 Szinte magától megy

Ha szeretsz vezetni, akkor az erősebb motorokon kívül örülhetsz az adaptív lengéscsillapításnak, de az A-osztály megkapja az S-osztályból ismerős vezetéssegítőket is. A kamerával és radarral működő rendszer 500 méterre lát az autó elé, és szinte önvezetővé teszi a kompakt Mercedest. Nem hiányzik belőle a távolságtartó és sávtartó rendszer, a sávváltó asszisztens, az autonóm vészfékezés és a teljesen LED-es fényszóró sem.

+1 Magyarországon készül

A B-osztály, a CLA és a CLA Shooting Brake mellett a jövőben a vadonatúj A-osztály is készül majd a Mercedes-Benz kecskeméti üzemében. A típust három kontinens öt gyárában készítik majd, így Németország mellett Finnországban, Kínában, Mexikóban és Magyarországon is.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon