6 dolog, amit tudnod kell az új Mercedes-Benz A-osztályról

Sok előzetes után végre leleplezte a Mercedes-Benz az A-osztály új generációját. Még ha a formája nem is jelent olyan nagy meglepetést, de a benne dolgozó technika mindenképpen a kategória élére helyezi. Mindent elmondunk, amit tudnod kell róla.

#1 Még dögösebben néz ki

Nem olyan nagy meglepetés az új A-osztály formája, hiszen a dizájn az előző generáció evolúciójával született, de azért első ránézésre meg tudod mondani róla, hogy ez az új. Például a fényszórójáról, aminek a formáját a CLS-é ihlette, és a széles hátsó lámpák is újak. Sportosabb, nyúlánkabb lett az A-osztály, nem csak ránézésre, hanem a szélcsatornában is, hiszen a 0,25-ös légellenállási együtthatója a kategória legjobbjának számít.

#2 Jobban elférsz majd benne

A sportosabb forma nem jelenti azt, hogy az új A-osztály szűkös lenne, hiszen a helykínálatot is bővítették minden irányban. Külön kiemelték a gyáriak, hogy az utastérben a válltér és a fejtér is nőtt, az első és a hátsó üléseken is. Legalább ilyen fontos, hogy a csomagtartó mérete 370 liter lett, 29 literrel nagyobb, mint az előző generációé. Nemcsak nagyobb, hanem kényelmesebb is az A, amihez szellőztethető és masszázsfunkciós ülés is kérhető.

#3 Színes képernyők vesznek körbe

Már korábban megmutattuk, hogy belül hogyan változik meg az A-osztály, és amit látsz, az minden téren meggyőző. A kerek szellőzőnyílások a nagyobb Mercedesekből lehetnek ismerősek, ahogyan a dupla kijelzős műszeregység is. Minden változatban két képernyő kerül eléd, csak az a kérdés, hogy mekkorák: kétszer 7 colos, egy 7 és egy 10,25 colos, vagy kétszer 10,25 colos lehet a monitor, amit érintéssel, vagy a kormányon és az ülések közti touchpad segítségével kezelhetsz.

#4 Lesi minden parancsodat

Nem a képernyők jelentik az A-osztály egyetlen újdonságát, hiszen a rajtuk futó rendszer is vadonatúj, most először mutatkozik be a Mercedesnél. A neve MBUX, és a gyártója szerint olyan intuitív a kezelése, mint egy okostelefoné. Még a parancsokat is hasonlóan adhatod ki neki, nem kell a menüben keresgélni a megfelelő funkcióhoz, elég csak annyit mondani: „Hey, Mercedes”, és az autó mesterséges intelligenciája már lesi is a parancsodat.

#5 Vadonatúj motorokat kap

Az új forma és belső még nem minden, hiszen műszakilag is vadonatúj az A-osztály. A kínálat kezdetben háromféle motorból áll: az A 200 egy újonnan fejlesztett 1,33 literes, négyhengeres, turbós benzinest kap 163 lóerővel, az A 250-ben egy szintén négyhengeres, de kétliteres motor dolgozik 224 lóerővel, az A 180 d pedig az alaposan átdolgozott 1,5 literes turbódízelt kapja 116 lóerővel, mindháromhoz hétfokozatú duplakuplungos automatát adnak.

#6 Szinte magától megy

Ha szeretsz vezetni, akkor az erősebb motorokon kívül örülhetsz az adaptív lengéscsillapításnak, de az A-osztály megkapja az S-osztályból ismerős vezetéssegítőket is. A kamerával és radarral működő rendszer 500 méterre lát az autó elé, és szinte önvezetővé teszi a kompakt Mercedest. Nem hiányzik belőle a távolságtartó és sávtartó rendszer, a sávváltó asszisztens, az autonóm vészfékezés és a teljesen LED-es fényszóró sem.

+1 Magyarországon készül

A B-osztály, a CLA és a CLA Shooting Brake mellett a jövőben a vadonatúj A-osztály is készül majd a Mercedes-Benz kecskeméti üzemében. A típust három kontinens öt gyárában készítik majd, így Németország mellett Finnországban, Kínában, Mexikóban és Magyarországon is.

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon