A motorsport igazgatója, Paul Hembrey szerint a Pirelli olyan pozícióba kerül majd, amelyben sokkal gyorsabban tud reagálni a pilóták kritikáira 2017-es szezontól.

Az esős Brazil Nagydíjat követően számos pilóta panaszkodott ismét a “szörnyű” extrém esőgumikra, többen között Romain Grosjean is, aki egy volt a négy pilóta közül, akik felúsztak a pályán.

Kimi Raikkönnen és Marcus Ericcson is csatlakozott Grosjeanhoz, akik utaltak rá, hogy az esőgumik kritikus állapotban vannak ahhoz, hogy megtartsák őket.

Hembrey szerint az a tény, hogy a Pirelli most először tesztelhet a szezon közben, mióta visszatért a Forma-1-be, jelentős hatással lesz a problémák jövőbeni orvoslását tekintve.

“Négy vagy öt napunk volt szimulálni a nedves időjárású futamot, felvizezni a különböző pályákat, amin voltunk, hogy megpróbáljuk megtalálni a megfelelő esőgumikat a következő évre, és nem a jó autókon teszteltük – mondta Hembrey az Autosportnak. – A következő évi autókat nem kapjuk meg februárig vagy márciusig, úgyhogy a tesztelés folyamatban lesz majd akkor is. Ezúttal van egy olyan előnyünk a korábbi évekhez képest, hogy a szezonban tudunk tesztelni az aktuális autókon, ami egy óriási változás. Nyilván nem mondhatjuk, hogy minden tökéletes lesz az első naptól kezdve, és biztos vagyok benne, hogy lesz néhány meglepetés, de most legalább lehetőségünk lesz dolgozni a változtatáson év közben. Nekünk ez egy abszolút csodás helyzet, azután, hogy eltelt három év úgy, hogy egy napot sem teszteltünk.”

Válaszolván a pilóták “nyafogásaira” az esőgumikkal kapcsolatban, Hembrey rámutatott Max Verstappen teljesítményére az esőben az Interlagoson.

“Úgy tűnt, Max jól csinálja, lenyűgöző volt – vágott vissza Hembrey. – Ami engem illet, most volt az egyik legjobb versenyünk az elmúlt 6 évünkből a Forma-1-ben, úgyhogy nem nézhetett ki rosszul a nézők szemszögéből sem. A következő évben az első kihívás a szélesebb gumikkal, hogy felszámoljuk az aquaplaninget. Amit tehetünk, hogy szimulációkon dolgozunk rajta. Így lesz egy kapaszkodónk, hogy megtaláljuk a megfelelő szintet, ami nagy részét képezi a munkánknak jövőre, és 2018-ban is.”

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés