Nem egy hamarosan bemutatkozó új modellnek, hanem az M Performance kiegészítők választékának csinál reklámot a BMW legújabb tanulmányautója. Az M2 Coupéból épített prototípuson szénszálas anyagból készült elemek csökkentik a tömeget.
Matt fényezésével és aranyszínű díszeivel önmagában is feltűnő volna a BMW M Performance Parts Concept, de ez a tanulmányautó nem a külsejével hódít. Azt mutatja meg vele a német gyártó, hogy az M2 Coupéból mit lehet kihozni a katalógusból rendelt kiegészítőkkel, amelyek békés sportkupéból igazi pályagépet csinálnak belőle.
A súlycsökkentés jelentős, mintegy 60 kilogrammal könnyebb az alapmodellnél a prototípus, amit nagyrészt annak köszönhet, hogy a karosszériának több része is szénszálas anyagból készült. A karbon motorháztető 8, az első sárvédők 3, a tető 6, a csomagtérajtó pedig 5 kilogrammal könnyebb, mint az acélból készült darab.
Az aranyszínű 19 colos kerekek is hozzáadnak 6 kilogrammot a súlycsökkentéshez, ahogyan a szénszálas vázzal készült kagylóülések is, amelyek közül az elsők 9, a hátsók 13 kilogrammal könnyebbek. Szinte hihetetlen, hogy csak az akkumulátorral további 14 kilót sikerült lefaragni a BMW sportkupéjának tömegéből.
A goodwoodi fesztiválon is bemutatott tanulmányautó ráadásul nem marad elérhetetlen álom, hiszen a szénszálas anyagból készült M Performance kiegészítők egy része már most, néhány további pedig a következő hónapoktól rendelhető, úgyhogy érdemes alaposan végignézni a katalógust annak, aki az utóbbi idők egyik legélvezetesebb BMW-jén gondolkodik.