A hétvégén rendezték az idei 24 órás versenyt Le Mans-ban, ahol a legesélyesebbnek tartott Toyota gyári csapatának egyik autójával Fernando Alonso és két volt F1-es csapattársa vihette haza a győzelmet.

Megérdemelte a Toyota, hogy a története során elsőként nyerte meg a 24 órás Le Mans-i futamot, hiszen már a kilencvenes évek óta próbálkoznak, 2016-ban pedig az utolsó körben kellett feladniuk a győzelmet, és tavaly is hasonlóan jártak. Idén azonban sztárcsapattal erősített a Toyota Gazoo Racing, hiszen a 8-as számú autóban Fernando Alonso mellett két volt Formula–1-es pilóta, Sébastien Buemi és Kazuki Nakadzsima indult, minden adott volt tehát a győzelemhez.

388 kör és 5286 kilométer után a kockás zászló végül éppen akkor intette le a 8-as számú autót, amikor Nakadzsima vezette. A másik TS050 két körrel lemaradva a második helyen végzett, ebben Kamui Kobajasi, Mike Conway és a túraautó-világbajnokságból ismert José María López vezetett. Az LMP2 kategóriában a G-Drive Racing Oreca versenyautója győzött, míg mindkét GTE kategóriában Porschéket intettek le elsőként.

De ne gondold, hogy csak azért, mert az Audi és a Porsche gyári csapata is visszavonult már az LMP1 csúcskategóriában való versenyzéstől, a Toyotának könnyű dolga lett volna. Persze a két hibrid hajtású TS050 a pole pozícióból indult, és a 24 óra során többször is helyet cseréltek az élen. A 8-as számú autó két áthajtásos büntetést is kapott, ezért az éjszaka Alonsónak nagy iramot kellett diktálnia, hogy lefaragja a hátrányt.

Alonsónak már csak egy versenyen kell győznie, hogy elérje a mesterhármast, amit eddig csak Graham Hillnek sikerült. Fernando a Monacói Nagydíjon és Le Mans-ban már nyert, úgyhogy csak az Indianapolis 500-at kell behúznia, hogy az autóversenyzés legendás alakjai közé lépjen.

Ha még néznél néhány képet Le Mans-ból, íme:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában