Biztosan szorítanál helyet az Alpina Z8-asának a garázsodban

A Z8 eleve a legkülönlegesebb BMW-k egyike, az Alpina által átdolgozott változat pedig még nagyobb ritkaságnak számít. Most egy 2003-ban készült példány került eladósorba, és nézd meg, hogy milyen fantasztikus formában van.

A legendás 507 stílusát idézte meg a BMW az ezredfordulón bemutatott Z8 roadsterrel. A stílusos kétüléses sportkocsiba a korabeli E39-as M5-ből származó 5 literes V8-as motor került 400 lóerővel, hatfokozatú kézi váltóval és hátsókerék-hajtással. A Z8 ezzel 4,7 másodperc alatt gyorsult százra és 250 km/óra volt a végsebessége.

Az Alpina, mint minden BMW-t, úgy ezt a típust is átdolgozta, a valaha elkészült 5703 darab Z8 közül 555 példány született. A neve Alpina V8 Roadster lett, az eredeti motorja helyére pedig a tuningcég 4,8 literes V8-asa került. A teljesítménye ugyan 375 lóerőre csökkent, de a nyomatéka 519 Nm lett, és a végsebessége is 259 km/órára nőtt.

A kézi váltó helyét egy ötsebességes automata vette át, és abban is kényelmesebbé vált az Alpina V8 Roadster, hogy az eredetileg defekttűrő gumik helyére puhább abroncsok kerültek a 20 colos sokküllős kerekekre. A képeken látható példány annyira újszerű, hogy még 1200 kilométert sem futott, így kerül az RM Sotheby’s aukciójára Montereyben.

Ha érdekel a Z8 és az elődjének a története, nézd meg ezt:

A BMW háború utáni összes luxusroadstere bukás volt, ma viszont kincsek - Roadster

Csapjunk a közepébe, nézzünk gyors egymásutánban egy Mercedest, egy BMW-t és egy Audit a múlt század ötvenes éveinek végéről: A példák kicsit szélsőségesek (az utolsó képen például egy DKW van Audi helyett, mindjárt megmagyarázom), az viszont látszik, akkoriban annyira tűnt realitásnak, hogy a kétezres évekre ez a három márka adja majd a német prémiumautókat, mint hogy néhány évvel később egyetlen éjszaka alatt kettéválasztják Berlint egy fallal.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon