Genfben mutatta meg a Renault a régóta tervezett új sportkocsiját, amivel visszatér a legendás Alpine márka. A neves elődöt idéző formájú A110 középmotoros és hátsókerék-hajtású, amivel az Alfa Romeo 4C és a Porsche Cayman ellenfele lehet belőle.

Sportautóból széles a választék, de kompakt méretű, mégis az igazi recept szerint középmotoros és hátsókerék-hajtású gépet nem sokat fogsz találni. A csodálatos Alfa Romeo 4C és a tökéletes Porsche Cayman legújabb ellenfele a franciáktól érkezik, akik mindent beleadtak az Alpine márka feltámasztásába. Nem egyszerűen egy retró formájú sportkupéval jöttek ki, hanem egy olyan modellel, ami képességeivel is felveheti a versenyt a fent nevezett konkurensekkel.

Mire képes az Alpine?

Az új A110 felépítése tökéletes: a motorját a hátsó kerekek elé szerelték be, és a hátsó kerekeket hajtja. A vadonatúj Megane RS-be is kerülő 1,8 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor 252 lóerős teljesítményre és 320 Nm nyomatékra képes, ami bőségesen elégnek hangzik ahhoz képest, hogy a 4,2 méternél is rövidebb sportautó mindössze 1080 kilogrammot nyom. Az eredmény 4,5 másodperces gyorsulás százra és 250 km/órás végsebesség.

Milyen vezetni?

Széria a duplakuplungos váltó, amit nem érdemes bánni, hiszen az előremenetet az ülések közti gombokkal választhatod ki, mint a Ferrarikban, utána pedig a kormánykerék mögötti fülekkel is kapcsolgathatsz. Színes képernyő mutatja a számlapokat, és érintőképernyő került a középkonzolra is, egyébként a szénszálas anyagokkal, alumíniummal és nappabőrrel borított belső meggyőzően igényes lett. Fuchs felnik, Brembo fékek és Sabelt ülések teszik teljessé a képet.

Hogyan juthatok hozzá?

A tavaszi genfi premiert követően még kellett egy kis idő a gyártás beindításához, de most már készül az új Alpine A110 ugyanabban a diéppe-i gyárban, ahonnan 1969-től kezdve a neves elődök is kigördültek. A gazdagon felszerelt Premiére Edition kivitellel indul a forgalmazás, ebből 1955 példány készül annak emlékére, hogy abban az évben alapították a márkát. Az új A110 bevezető ára 58 500 euró, azaz 18,4 millió forint, és lehet, hogy idővel hozzánk is jut belőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés