A húszas években alapított műhely szinte minden Fiatot tuningolt már, és az 500-asnál, úgy tűnik, végképp elgurult a gyógyszerük. Az Alfa Romeo 4C-ből származó motort tettek bele, ami 350 lóerővel a hátsó kerekeket hajtja, és ez már messziről látszik is rajta.

1922-ben autójavító műhelyként alapították a Giannini fivérek a céget, amely a múlt század első felében a legendás Mille Miglia versenyre is készített fel autókat. De a hatvanas években lett belőle igazi tuningcég, amikor az utcai autókhoz kezdtek kínálni átalakító készleteket, így született például a régi Fiat 500-ból a Giannini 590 GT.

A nyolcvanas években válságba került cég felhagyott a tuninggal, és inkább csak optikai kiegészítőket kínált a Panda, Uno és Tipo modellekhez, de a kilencvenes években néhány igazán elképesztő prototípust is építettek.

Gondoltad volna, hogy ez a szárnyas szuperautónak tűnő jármű valójában egy Fiat Brava? Ha máshonnan nem, a lámpákról biztosan felismered.

Most a Giannini nevet birtokló cég is egy elég feltűnő prototípust tett le az asztalra.

Ha azt mondjuk, hogy Fiat 500, akkor biztosan erre a pasztellszínű, nyitható tetős női kiskocsira gondolsz:

De van ennek egy Abarth változata is, amibe 1,4 literes, turbós négyhengerest tesznek, akár 180 lóerővel, megmosolyogtatóan morgós hanggal és sportfutóművel:

És ez mind semmi ahhoz képest, amivel a Giannini előállt. Az általuk átépített 350 GP neve nem a köbcentire utal, mint a neves elődnél, hanem a lóerők számára.

A kis 500-asba ugyanis az Alfa Romeo 4C-ből származó 1,75 literes, négyhengeres, turbós motort tették, de nem ám előre, hanem hátra, hogy a hátsó kerekeket tudja hajtani.

Ehhez pedig alaposan át kellett szabni a karosszériát is. A nyomtávja olyan széles lett, hogy a kerekek szinte az eredeti kasztnin kívülre kerültek, amihez elég látványos idomokat rajzoltak. A harcias kiállásról pedig bőven vágott szellőzőnyílások és beépített pótfényszórók gondoskodnak. Az olasz méregzsákból legfeljebb 100 darabot gyártanának, ha találnak rá vevőt 150 ezer eurós áron.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés