A húszas években alapított műhely szinte minden Fiatot tuningolt már, és az 500-asnál, úgy tűnik, végképp elgurult a gyógyszerük. Az Alfa Romeo 4C-ből származó motort tettek bele, ami 350 lóerővel a hátsó kerekeket hajtja, és ez már messziről látszik is rajta.
1922-ben autójavító műhelyként alapították a Giannini fivérek a céget, amely a múlt század első felében a legendás Mille Miglia versenyre is készített fel autókat. De a hatvanas években lett belőle igazi tuningcég, amikor az utcai autókhoz kezdtek kínálni átalakító készleteket, így született például a régi Fiat 500-ból a Giannini 590 GT.
A nyolcvanas években válságba került cég felhagyott a tuninggal, és inkább csak optikai kiegészítőket kínált a Panda, Uno és Tipo modellekhez, de a kilencvenes években néhány igazán elképesztő prototípust is építettek.
Gondoltad volna, hogy ez a szárnyas szuperautónak tűnő jármű valójában egy Fiat Brava? Ha máshonnan nem, a lámpákról biztosan felismered.
Most a Giannini nevet birtokló cég is egy elég feltűnő prototípust tett le az asztalra.
Ha azt mondjuk, hogy Fiat 500, akkor biztosan erre a pasztellszínű, nyitható tetős női kiskocsira gondolsz:
De van ennek egy Abarth változata is, amibe 1,4 literes, turbós négyhengerest tesznek, akár 180 lóerővel, megmosolyogtatóan morgós hanggal és sportfutóművel:
És ez mind semmi ahhoz képest, amivel a Giannini előállt. Az általuk átépített 350 GP neve nem a köbcentire utal, mint a neves elődnél, hanem a lóerők számára.
A kis 500-asba ugyanis az Alfa Romeo 4C-ből származó 1,75 literes, négyhengeres, turbós motort tették, de nem ám előre, hanem hátra, hogy a hátsó kerekeket tudja hajtani.
Ehhez pedig alaposan át kellett szabni a karosszériát is. A nyomtávja olyan széles lett, hogy a kerekek szinte az eredeti kasztnin kívülre kerültek, amihez elég látványos idomokat rajzoltak. A harcias kiállásról pedig bőven vágott szellőzőnyílások és beépített pótfényszórók gondoskodnak. Az olasz méregzsákból legfeljebb 100 darabot gyártanának, ha találnak rá vevőt 150 ezer eurós áron.