Bemutatták az új Audi A5 Sportbacket, Gyurta Dani már bele is ült

Bemutatták az ötajtós kupé friss változatát Magyarországon, és rögtön adtak is egy slusszkulcsot az úszóklasszisnak.

Elég furcsa kérdés egy új autó átvételénél, nem kell műszaki zseninek lenni ahhoz, hogy legalább ezt a kérdést tisztázza valaki, ha rendel egy autót. Itt viszont érthető Gyurta Dani olimpiai, háromszoros világ- és kétszeres Európa-bajnok úszó érdeklődése: ő is a budapesti Mozaik utcai Audi Centrum versenymedencévé stilizált újautó-átadójában látta meg először a szponzortámogatásként kapott A5 Sportbackjét.

Ezek szerint a legjobb, autóhasználattal segített-elismert sportolók csak az importőr jó ízlésében bízhatnak, bármit kapnak, kedvesen meg kell köszönniük, aztán pedig használniuk magyarországi tartózkodásuk során, őszinte vagy kevésbé őszinte mosollyal. Gyurtának mázlija volt: bár alapmotoros kocsit állítottak össze neki, a 150 lóerős benzin- és dízelmotorok megérkezéséig az A5 Sportback alapblokkja a 190 lóerős TDI, ami az automata váltóval és az összkerékhajtással igazán kellemesnek tűnik.

Az ötajtós kupé – amelynek itthoni bemutatóját hozzácsapták az autóátadáshoz – persze kék, mint a víz, első ajtajain csak egy-egy diszkrét felirat hívja fel a figyelmet, hogy vezetője az egyik legjobb sportolónk.

Nyomott Singleframe, nagyobb hely

Az új A5 Sportback is összetéveszthetetlenül Audi, pontosabban olyan, mint egy Audi 2017-ben. Hét évvel ezelőtt bemutatott elődjéhez képest laposabb, szélesebb jobban kiemelt lett a hűtőmaszkja, kiemelték az oldalnézet domborulatait,

Megnyújtották a tengelytávot, nőtt valamit a beltér is, leginkább, 24 mm-rel a hátsó lábtér. A csomagtér 480 literes, alapáron is elektromos nyitású, ennél fontosabb változás, hogy a Sportback g-tron változatban, amely Audi e-gázzal, földgázzal és benzinnel is megy.

A felszereltség is az évjáratnak megfelelő, a 65 km/h sebességig akár egyszerű önvezetésre is képes adaptív sebességszabályzót, feláras virtual cockpitet, a Bang & Olufsen hifit, a hátsó szórakoztatórendszert vezérlő Audi tabletet, a kikerülés-asszisztenst emeljük ki, hogy ne szóljon még két-három bekezdés az extrákról.

A motorkínálat egyelőre öttagú, két TFSI és három TDI van, első- és összkerékhajtás, hatfokozatú manuális, hétfokozatú duplakuplungos S tronic és nyolcfokozatú tiptronic váltó. A csúcs az S5 Sportback, V6-os turbóval, 354 lóerővel és 4,7 másodperces gyorsulással.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon