Belépett a sportos szabadidő-terepjárók közé az Audi is, ám az új Q8 nem lesz olyan lejtős hátú, mint két legfőbb konkurense, a BMW X6 és a Mercedes-Benz GLE Coupé. A szériaérettnek tűnő prototípust konnektorról tölthető hibrid hajtáslánccal mutatták be.

Jobb későn, mint soha, gondolhatták az Audinál, amikor konkurenst állítottak a második generációjánál tartó BMW X6-nak és az újonnan érkezett Mercedes-Benz GLE Coupénak. A kínálat csúcsára érkező Q8 azonban nem lesz olyan lejtős hátú, mint két riválisa, ezért talán többek tetszését elnyerheti.

Brutálisnak így is elég brutális a megjelenése, és ez főleg az új, szögletesebb frontrész hatása. A Q7-hez képest igazi ragadozó a Q8, ami szélesebb és sarkosabb hűtőmaszkot és izgalmasabb fényszórókat kapott. 23 colos kerekeken gördül, amelyekre 305/30-as abroncsok kerültek, a fékek kerámiatárcsásak, hátul pedig izgalmas részlet a csíklámpa.

Méretes darab lesz a Q8, az Audinak nem kell elbújnia a konkurensek mellett. Az ötajtós karosszéria 5,02 méter hosszú, 2,04 méter széles és 1,7 méter magas, a tengelytávja kereken 3 méter. Csak négy ülés került a koncepcióba, de ezek mindegyike mesés kényelműnek ígérkezik, a hátul ülők is külön érintőképernyős konzolt kapnak. A csomagtartó gigantikus, 630 literes.

Belül olyan high-tech a Q8, mint amilyennek egy Audinak lennie kell. A kormánykerék mögött természetesen virtuális a műszeregység, 12,3 colos, nagyfelbontású képernyővel, de érintőképernyő került a középkonzolra, és a klímaberendezés kapcsolói is érintéssel működnek. A váltókar is drive-by-wire rendszerű, a startgomb és az üzemmód-választó a kormánykerékre került.

Már a technikáját is ismerjük az Audi Q8-nak. A prototípust konnektorról tölthető hibrid hajtáslánccal szerelték, ami a 333 lóerős és 500 Nm nyomatékú 3.0 TFSI-ből és egy 136 lóerős és 330 Nm-re képes elektromotorból áll, utóbbit a nyolcfokozatú automata váltóba integrálták. A rendszer összesen 450 lóerőt és 700 Nm-t tud, ami elég jól hangzik.

Még az ötméteres luxusautót is képes ez a hajtáslánc 5,4 másodperc alatt százra gyorsítani, a végsebesség 250 km/óránál korlátozott. A szabvány szerint 2,3 l/100 km az átlagfogyasztás, és a 17,9 kilowattórás lítiumion akkumulátor egy feltöltésével legfeljebb 60 kilométerre jutsz tisztán elektromosan, de a benzinmotor ezer kilométerre növeli a hatótávot.

Már azt is elárulta az Audi, hogy összkerékhajtás és légrugózás kerül az autóba, az utóbbinál 90 milliméteres úton lehet változtatni a hasmagasságot, így a Q8 többféle tereppel is megbirkózik majd. A legtöbbet azonban mégis az épített úton látod majd a zöld rendszámos szabadidő-terepjárót, amivel az Audi 2018-tól komoly konkurenciát támaszt az X6-nak és a GLE Coupénak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában