Az F1 minden gond nélkül lemondhat a legendás pályáról az üzleti érdekek miatt

A Forma–1-tulaj kijelentette, csak a múltja és a neve miatt nem fog ragaszkodni a silverstone-i pályához.

A Brit Nagydíj az egyik legrégebbi világbajnoki futam az F1-ben. 1950-ben rendezték meg az első versenyt, azóta minden évben a versenynaptár része, igaz több brit pályán is tartottak nagydíjat, de a legtöbbet Silverstone-ban mentek az autók.

2018-ban viszont a Brit Autóversenyzői Klub (BRDC) élt az opcióval, és megkurtította a 2026-ig szóló szerződését a Brit Nagydíj megrendezésére – az új megállapodás értelmében utoljára 2019-ben tartják meg a versenyt –, mondván kockázatosan magas költségek miatt nem tudják bevállalni a házigazda szerepét.

Az első F1-es futam Silverstonben (1950)

Vannak alternatív megoldások (Brands Hatch, Circuit of Wales, Donington, Rockingham), ám jelenleg egyedül a silverstone-i pálya alkalmas az F1-es futam megrendezésére.

Az F1-elnök Chase Carey már tavaly is arról beszélt, hogy fontosnak tartják a tradicionális helyszínek megtartását, így Silverstone-ról is tárgyalnak még a jövőben. Most viszont a Brazil Nagydíj előtt az F1 kereskedelmi igazgatója, Sean Bratches jelentette ki, hogy minden szívbaj nélkül készek lemondani Silverstone-ról:

„A sportágnak 68 éves története van, a versenyzés természete pedig az, hogy dinamikus, mindig változik. (...) Egyes versenyeket magasabbra értékeljük, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy megtartsuk ezeket, de nem szabad elfeledkezni arról, hogy az F1 egy üzlet. Szeretnénk, ha egyszerre tehetnénk a szurkolók kedvére és ezzel egyidejűleg sikeres vállalkozás is akarunk lenni.”

A Liberty Mediának ugyanakkor nem titkolt szándéka, hogy Londonban, utcai versenyként rendezzék meg a Brit Nagydíjat

Az F1-tulaj célja egyébként az, hogy három különféle pályatípuson körözzenek az autók a hétvégeken:

  • „Egyrészt, szeretnénk megőrizni a nagy hagyománnyal bíró pályákat, mint Silverstone, Spa vagy Monza.”
  • „Ezenkívül szeretnénk utcai és félutcai versenyeket, mint Melbourne, Montreal vagy Mexikóváros.”
  • „Végül szívesen látogatunk el direkt erre a célra épült építményekbe, mint Shanghai, Austin vagy Bahrein.”

Ezeken túl pedig keresik a további utcai versenyek rendezésének lehetőségét, egyet már találtak is:

(Fotó: Twitter)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon