Újra készül Yenko néven a Chevrolet Camaro, az amerikai izomautó legújabb generációja pedig minden eddiginél erősebb V8-as motort kapott.

Ha azt hallod, hogy Yenko Camaro, akkor biztosan neked is a Chevrolet izomautójának első generációja ugrik be először, abból is egy 1969-es példány, aminek a replikája az akkor még menőnek számító Halálos iramban második részében szerepelt 2003-ban.

A hatvanas évek vége felé, ami a Mustangnak volt a Shelby, az volt a Camaro számára a Yenko. A Chevrolet izomautójának legnagyobb motorja gyárilag 6,6 literes V8-as volt, de Don Yenko ennél nagyobbat is kínált hozzá. Egészen pontosan a Corvette 7 literes V8-asát szerelte bele, ami 450 lóerőre volt képes.

A legenda máig az eredeti modellé, de a név később többször is feltűnt, jelenleg egy Specialty Vehicle Engineering nevű cég használja, méghozzá a lehető legjobb célokra. Most ugyanis itt a legújabb Yenko Camaro, aminél a jól bevált recept szerint jártak el. 6,2 literes V8-as motorját 6,8 literesre növelték, új főtengely, erősített hajtókarok és kovácsolt dugattyúk kerültek bele, és persze egy jó nagy kompresszor.

A teljesítménye 800 lóerő lett, a legnagyobb nyomatéka pedig 1017 Nm, amivel rászolgált a nevére az új Yenko Camaro. Az eredetit az üvegszálas anyagból készült domború motorházfedél is jellegzetessé tette, az új modellre pedig szénszálas anyagból készítették el a gépháztetőt. A Yenko átépítés nem olcsó, 40 ezer dollárba kerül egy új Camaro eredeti árán felül, és csak ötvenet készítenek belőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Hamarosan itt az új BMW X3

További cikkeink a témában