Bitang jó képeken egy régi Škoda és a csehszlovák Albatros vadászgép

Nem az Octavia vezette be az RS típusjelzést a Škodánál, hiszen már a hetvenes években is gyártott ezen a néven sportos modellváltozatokat a márka. A legsikeresebb köztük a 130 RS versenyautó volt, amit most az L-39 Albatros katonai géppel fotóztak össze.

1974-ben jutottak arra a döntésre a Škodánál, hogy még sikeresebbek szeretnének lenni a motorsportban, ezért mindössze fél évnyi munkával összehozták a 200 RS-t. Az alaposan kiszélesített versenyautó csak nagy vonalakban emlékeztetett az alapjait adó faros kupéra, de 163 lóerős motorja akár 210 km/órás sebesség elérését is lehetővé tette.

Már a következő évben elkészült az utódja, ami ugyan nem nézett ki olyan radikálisan, de éppen ezért többféle kategóriában is indulhattak vele. A 130 RS a kor egyik legsikeresebb versenyautójává vált, 1977-ben a kategóriájában kettős győzelmet aratott a Monte-Carlo ralin, 1981-ben pedig a túraautó Európa-bajnokságon, és rengeteg cseh futamon is nyert.

A versenyváltozat 1,3 literes négyhengeres motorja Weber karburátorral 140 lóerőre volt képes, a négy méter hosszú kupéval a 220 km/órás sebességet is el lehetett érni. 1981-ben fejezték be a gyártását, és bár a Škoda később is részt vett a motorsportban, például az idén 30 éves Favorittal, de az RS modellnév visszatérésére egészen az első Octavia bemutatásáig kellett várni.

Most is a legújabb, 245 lóerős, ráncfelvarrott Octavia RS bemutatójára vették elő a 130 RS-t, de sokkal izgalmasabb az a gép, amivel együtt fotózták. Az L-39 Albatros csaknem egyidős vele, 1963-ban kezdték tervezni, és 1974-ben indult a gyártása a csehszlovák kiképzőgépnek. A 12 méter hosszú, 9,5 méter fesztávú sugárhajtású gép 750 km/órás sebességgel szelte a levegőt.

Ha ezek után még érdekel az új Octavia RS, amit ebből az alkalomból az 1975-ös 130 RS színeibe öltöztettek, azzal együtt is készült néhány látványos fotó.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon