Sok előzetes után végre teljesen lehullt a lepel a Dodge legújabb izomautójáról, a Challenger Demon változatáról, ami jóval durvább lett, mint a Hellcat. A 840 lóerős kivitelt kimondottan negyed mérföldes gyorsulásra tervezték, és ez néhány furcsasággal is együtt jár.

Sokat kellett várni a Dodge legújabb izomautójára, hiszen már a 707 lóerős Challenger Hellcat is váratlanul népszerű lett, ezért a Demon körül még nagyobb felhajtást csináltak. A 6,2 literes V8-as ugyanis ebben egy második kulcs elfordításával és versenybenzin használatával 840 lóerőre és 1040 Nm leadására képes.

Ilyen nagy erőt nem könnyű kézben tartani, és a Dodge is eleve az egyenes vonalú gyorsulási versenyekre tervezte a Demont. Ezért nagyon keskeny első kerekeket is kapott szériában, amelyek meg is emelkednek, amikor az izomautó elrugaszkodik, méghozzá csaknem egy méteren keresztül, amivel a Challenger még Guinness-rekordot is beállított.

De a Demon a legjobban gyorsuló szériaautó címét is bezsebelheti. 2,3 másodperc alatt gyorsul fel nulláról hatvan mérföldre (ami 96 km/órának felel meg), és ezzel gyorsabb az olyan rekordereknél is, mint a Lamborghini Aventador SV és a Tesla Model S P100D. 1,8 g nehézségi erő hat a vezetőre gyorsulás közben, és a negyed mérföldet 9,65 másodperc alatt futja le.

Ezek miatt pedig néhány furcsasággal is meg kell barátkozni. A keskeny első kerekekről már szóltunk, amelyek helyett közúti használatra normál szélességű is felszerelhető, a kerekek és az emelőkészlet pedig teljesen elfoglalják a csomagtartót. Szériában csak vezetőülést kap a Demon, a jobb első és a hátsó ülések jelképes áron egy dollárért rendelhetők.

Nem sokan gondolkodhatnak majd egy Challenger Demon beszerzésén, hiszen a Dodge csak háromezer amerikai és háromszáz kanadai vevőnek kínálja ezt az elképesztő gyorsulást. Amit egyelőre még versenyben sem próbálhatnak ki, hiszen a Demon olyan gyors lett, hogy hivatalosan nem indulhat az amerikai negyed mérföldes szériában. A Dodge persze ezt is elismerésnek veszi…

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés