Brutális utcai F1-es autóval tarolt a Mercedes-AMG

Sokan mondták már, hogy a közútra viszik a Formula–1-es versenyautók technikáját, de a Mercedes-AMG most tényleg egy az egyben megtette ezt. Frankfurtban leplezték le az ezer lóerős hibrid Project One prototípusát, és meg is mutatjuk, miért ejti le az állakat.

Még ha nem is néz ki egy Formula–1-es autónak, hidd el, hogy ez az eddigi legtökéletesebb megoldása annak, amikor egy gyártó közútra viszi az F1-es technikát. A már korábban beharangozott szuperautó, a Mercedes-AMG Project One ugyanis nem egyszerűen egy lélegzetelállítóan kinéző aszfalttorpedó, hanem ugyanaz a V6-os turbómotor, ugyanazok az elektromotorok és akkumulátorok kerültek bele, mint az F1-esekbe.

Nem csoda hát, ha Frankfurtban is Lewis Hamilton vezette be a színpadra, és nem túlzás azt állítani, hogy a megújult S-osztályt és a hidrogén-üzemanyagcellás GLC-t is bemutató Mercedes-Benz színpadán a legnagyobb tapsot kapta. Persze nehéz eldönteni, hogy a sikeres pilóta vagy a brutális szuperautó váltotta ki a nagyobb elismerést, de az biztos, hogy a frankfurti autószalon nyitónapján minden szem a Project One-ra szegeződött.

A formája láttán nem is lepődünk meg rajta, de a technika is megérdemel egy pillantást. Szénszálas vázra épül, a szíve pedig a Formula–1-ből származó, hátul középre beépített 1,6 literes, turbós V6-os benzinmotor, ami akár percenként 11 ezres fordulatszámra is képes. Hamilton a színpadra begördülve adott neki néhány gázfröccsöt, és a hangja tényleg az F1-esekét idézi, ilyet közúti autóban még aligha hallottál.

A Project One is hibrid, méghozzá összesen négy elektromotor került bele. Az egyiket egyenesen a turbótöltőbe építették, hogy teljesen száműzze a turbólyukat, egy másikat pedig a motor és a nyolcfokozatú váltó közé építettek be. 163 lóerős, akárcsak az a két további villanymotor, ami egyenként forgatja az első kerekeket. Az akkumulátor ugyanolyan, mint az F1-esekben, csak több van belőle, így 25 kilométert is mehet némán.

De a legjobban az érdekel, hogy mire képes a versenypályán, és ebben nem okoz csalódást. Már a V6-os motor is több mint 680 lóerős, és akkor ott van még az első két villanymotor, amivel összesen több mint 1000 lóerőre képes a Mercedes-AMG csúcsgépe. Mire elég mindez? Még azt sem tudni, mennyi alatt gyorsul százra, de a 200 km/óra is megvan hat másodpercen belül, a végsebessége pedig 350 km/óra feletti.

Felfelé nyílnak az ajtók, és belül is a Formula–1-esek hangulata fogad a szögletesített kormánykerékkel, amiről a futómű és a motor paraméterei állíthatók, a váltót a mögötte lévő fülekkel lehet pakolni, az információkat színes képernyők továbbítják.

Még csak tanulmányautóról van szó, de a Project One sikere egyértelműen arra mutat, hogy ennek gyártásba kell kerülnie. Persze nem tömegcikkről van szó, a tervek szerint 275 darabot készítenének belőle, és a premier óta már izzanak a telefonok a Mercedesnél. Mindenesetre nemcsak tehetősnek, de szerencsésnek is kell lenni annak, aki a garázsában tudná Hamilton autójának utcára vihető változatát. Neki talán jut majd egy belőle.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon