A Bugatti dicsőséges korszaka után volt egy rövid, de biztató időszaka is, amikor Olaszországban próbáltak új életet lehelni a márkába. Ebből az időszakból, a kilencvenes évekből származik ez az EB110, amivel még alig mentek, és ennek megfelelő összeget is kérnek érte.

A húszas-harmincas években elismertté vált Bugatti a második világháború után lehúzta a rolót, és egészen a kilencvenes évekig kellett várnia az újjászületésére. 1987-ben egy olasz vállalkozó, Romano Artioli szerezte meg a gyártás jogát, és nem sokkal később kihozott egy prototípust, ami mindenben felvette a versenyt a kor szuperautóival.

A formáját Marcello Gandini vetette papírra, és 1991-ben, Ettore Bugatti születésének száztízedik évfordulójára mutatták be, ezért EB110-nek keresztelték.

3,5 literes, négy turbós, 560 lóerős V12-es motorjával az EB110 igazi szuperautó volt, három és fél másodperces gyorsulásával és 343 km/órás végsebességével még ma is megállja a helyét.

Csak 139 példány készült belőle, amelyek nagy része ma már gyűjteményekben parkol, ezért elég ritka alkalom, amikor áruba bocsátanak egyet. A most aukcióra kerülő 1993-as EB110 GT ráadásul olyan keveset futott, hogy szinte még új.

A kilencvenes években nem volt könnyű eladni egy Bugattit, ez a példány is 1995-ig a kereskedésben állt, amikor a német August Nüecher megvásárolta. Nem sokat ment vele a következő hónapokban, csak 300 kilométert, és mivel 750 kilométerre lakott a Bugatti gyárától, be is jelentkezett az első ezer kilométeres kötelező szervizre.

Pechjére éppen aznap érkezett meg, amikor a gyártó csődöt jelentett, ezért az üzemben dühös munkások fogadták, ám végül mégis megcsinálták a szervizt az EB110-en.

Nem sokat futott az autó a következő években sem. Nüecher a kilencvenes évek végén az Egyesült Államokba költözött, és a Bugattiját is vitte magával. A forgalomba helyezést csak 2005-re sikerült elintéznie rajta, de ezután egy raktárba zárta a kocsit, és csak azért vette elő, hogy időnként megjárassa, és elvégezzék rajta a szervizt.

Még csak 4540 kilométer van benne, tehát szinte új, és ennek felel meg az ár is, amit kérnek érte.

750-950 ezer dollár, azaz 200-250 millió forintnak megfelelő összeget várnak az első tulajos Bugattiért az RM Sotheby’s következő, arizonai árverésén januárban. Lehet, hogy egy vadonatúj szuperautó is ennyibe kerül, de azzal szemben ez az EB110 már most egészen biztosan ritka különlegességnek számít.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában