Sokan tudják, hogy a Bugatti egy 1500 lóerős szuperautót gyárt, de azt annál kevesebben, hogy a német kézben lévő márka eredetileg olasz-francia származású, és stílusos sportautóiról vált ismertté a múlt század első felében. És ilyen lenne a Bugatti ma is, ha azt a vonalat vitte volna tovább.

Az olasz származású Ettore Bugatti 1909-ben alapította meg autógyárát, amelynek jellegzetes kék színű típusai nemcsak versenygyőzelmeikről, hanem utánozhatatlan stílusukról is ismertté váltak. A cég pályafutása 1947-ben Ettore halálával gyakorlatilag véget ért, mivel fia, Jean már évekkel korábban elhunyt, és nem volt, aki továbbvigye az értékes márkát.

A kilencvenes években egy olasz vállalkozó élesztette fel a Bugattit, az EB110 pedig rövid időn belül legendás szuperautóvá vált. De nem a régi Bugattik stílusát folytatta, ahogyan a később a Volkswagen kezébe került márka két újabb szuperautója, a Veyron és a Chiron sem, még ha néhány jellegzetes elemet, például a hűtőmaszk formáját át is mentették az elődökről.

De egy ügyes dizájner, Arthur B. Nustas most elképzelte, milyen lenne, ha a Bugatti a múlt század eleji stílusát folytatva készítené szuperautóját.

Szemből mintha egy Chiron lenne, de a hosszan elnyújtott motorházfedél nem középmotoros, összkerekes sportkocsit, hanem elegáns, hátul hajtó túrakocsit sejtet. A legendás Type 57 tiszteletére Type 57 T Concept névre keresztelt koncepció ezzel egy másik hasonló tanulmányautó, a Mercedes-Maybach 6 konkurense lehetne.

De akármennyire is tetszik, a Bugatti egyelőre nem tervez hasonló luxusautót gyártani. EB112 néven már 1993-ban bemutattak egy négyajtós prototípust, majd EB218 néven 1999-ben egy újabbat, és 2009-ben 16C Galibier néven még egyet, és eleinte úgy hírlett, hogy utóbbit meg is valósítják, de egyelőre a Chiron marad a márka egyetlen autója.

Bugatti EB112 (1993)
Bugatti EB218 (1999)
Bugatti 16C Galibier (2009)

Forrás: Arthur B. Nustas

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés