Ha egyik autó sem elég tágas neked, akkor itt van ez a Citroën

Lehet, hogy az egyterűnek leáldozóban van, és a helyét átveszi a piacon a crossover, de jó néhány gyártó tart még családi kisbuszt a kínálatában. Az egyik ilyen a Citroën, ahol újabb alternatívát kínálnak sok utas és sok csomag szállítására: a Berlingót.

1996 óta hódítanak a dobozos egyterű autók, akkor jelent meg a Citroën Berlingo és a Peugeot Partner első generációja, ami az addigi gyakorlattal ellentétben nem egy személyautó dobozzal ellátott változata volt, hanem eleve nagyterűnek tervezték. Mindkét előző szériáját sokáig gyártották, a most bemutatott harmadik generáció pedig mindenben jobb az elődöknél, miközben a Citroën új stílusát is magára öltötte.

Szemből nézve rögtön megmondod róla, hogy Citroën,

hiszen a keskeny menetfények, a külön elhelyezett fényszórók és a színes betétek ugyanolyanok, mint a C3-tól a C4 Cactuson át a C5 Aircrossig minden mai Citroënen. Jól áll neki ez a vidám külső, a rugalmas Airbump betétekkel, míg oldalról és hátulról nézve megtartotta eddigi formáját, mert a hasábból ennél többet egyszerűen nem is lehetne kihozni.

Ilyen autót azért veszel, mert szükséged van a térre,

és a rendelkezésre álló alapterületen a Berlingo tényleg a lehető legtágasabb belsőt kínálja. Kétféle hosszal jön, az M-es változat 4,4 méter hosszú, az XL pedig 4,75 méter, mindegyik kapható lesz öt és hét üléssel is. Komfortosabb lett a belső, újak az ülések, és már a hátsó oldalablakokat sem csak kibillenteni lehet, hanem lehúzni is. 28 pakolóhelyre összesen 186 liternyi holmit tudsz elrejteni, csak győzd megtalálni.

Szállításra is páratlan a kétoldalt tolóajtós új Berlingo,

amiben az öt ülés mögött is legalább 775 literes a csomagtér, jóval nagyobb, mint a kombikban, egyterűkben, crossoverekben. Az ülések ledöntésével 2,7 méter hosszú holmikat is elvihetsz, az XL változat esetén 1050 liter és 3,05 méter ez a két érték. Az ülések egy mozdulattal síkba hajthatók, vagy kiszedhetők, és még a tetőben is találsz rejtett rakodóhelyet.

A legújabb motorokkal szerelik a Berlingót, így az 1,2 literes, háromhengeres, turbós benzines 110 és 130 lóerős változatával, és az 1,6-os turbódízel helyére lépő 1,5 literes BlueHDi motor 75, 100 és 130 lóerős kivitelével.

a távolságtartó, sávtartó, táblafelismerő, holttérfigyelő, vészfékező és lejtmenet-szabályzó rendszerekig.

A vezetőnek head-up display is jár, a műszerfal tetejére pedig 8 colos érintőképernyőt tettek, amin Android Auto és Apple CarPlay segítségével használhatod az okostelefont, amit vezeték nélkül is tudsz tölteni. Genfben mutatják be az új Berlingót, aminek két testvére is lesz: az egyik a Peugeot Partner, a másik pedig az Opel Combo, ami szintén erre az alapra épül már.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon