Magunk is alig hittük, hogy a Citroën gyártásba adja az elmúlt évek leginkább formabontó autóját, de végtére is a francia gyártónak nem ez volt az első meglepő húzása. Most pedig formába rázták a C4 Cactust, hogy akkor is tetsszen, ha eddig nem jött be.

Szinte változatlanul került gyártásba a Citroën egyik legizgalmasabb tanulmányautója, a C4 Cactus, és a bolondos formájú crossover olyannyira új irányt kezdett a francia márkánál, hogy azóta az új C3 és a Picassót váltó C3 Aircross is magára öltötte a stílusát. Most pedig itt volt az ideje annak, hogy felfrissítsék a C4 Cactust, hogy ismét rá figyeljen a világ.

Persze nem rugaszkodtak el nagyon az eredeti elképzeléstől, de azért több minden történt a ráncfelvarrásoknál megszokott új színek, új kárpitok megjelenésénél. A C4 Cactus igényesebb hatást kelt, a bolondos külsőt kölcsönző levegővel töltött műanyag Airbump elemek visszavonultak, hogy színre fújt elemek és szélesebb lámpák vegyék át a helyüket.

Még így is a piac egyik legkülönlegesebb darabja maradt a C4 Cactus, aminek 4,17 méteres hossza és 358 literes csomagtere éppen a kompakt méretű crossoverek kategóriájába helyezi. A 7 colos érintőképernyő és az üvegtető továbbra is megvan benne, az ülései eddig is kimondottan kényelmesek voltak, de most még nagyobb komfortot ígér a Citroën.

Ott vannak még a táskafülekre hasonlító ajtóbehúzók és a klasszikus utazóbőröndöket idéző kesztyűtartó, amihez foghatót aligha láttál más autókban.

Kényelemben mindig is jó volt a francia márka, és ha már erről ismerjük őket, akkor egy kicsit jobban ráfeküdtek a témára. A hidropneumatikus rugózás már a múlté, de a C4 Cactus kapja meg először a Citroën új futóművét, ahol a hagyományos csavarrugók és lengéscsillapítók mellett pneumatikus felütközésgátlók gondoskodnak a mesés komfortról.

Mivel kompakt és könnyű autó a C4 Cactus, ezért nem kellenek bele túl nagy motorok, ezen a téren nincs változás. 82 lóerős az alapmodell, de ha valami többre vágysz, akkor ott van a turbós benzinmotor 110 és 130 lóerővel, és a franciák aduásza, az 1,6 literes turbódízel is 100 vagy 120 lóerővel.

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Verstappen a „semmiből” nyert, mégis Pérez szemfülessége miatt marad emlékezetes a sanghaji sprint

További cikkeink a témában