Rögtön indulnánk terepezni az új Dacia Dusterrel. És nem is kellene érte olyan sokat bevállalni

A Duster a tipikus példája annak, hogy azt kapod, amiért fizettél. A hárommilliós belépőárért légkondi nélküli, de jól használható SUV kapható, kicsivel többért pedig már érintős-navis, 17-colos könnyűfém felnin gördülő divatos járgány is beállítható a ház elé.

Iskolapéldája a Dacia annak, hogy kicsi igyekezettel és odafigyeléssel mekkora élvezeti termék készíthető ex-szocialista márka nyomán. Mert hogy ennek a Daciának a régiekhez már semmi köze, azt fölösleges magyarázni, Németország nyugati felében meg nem is kell. (Kedves Lada! Lehet ezt így is csinálni). Ezért simán elhisszük, hogy a Dacia Sandero valóban piacvezető a magánvásárlók körében Európában, és nem csak valami mágia csavarta meg a számokat.

4,8 millió Dacia, 1,1 millió Duster

2004-től a Renault a Dacia ura, a darabszámok pedig szépen szaladnak. Az SUV-divathullámra ragyogó érzékkel mozdul rá a Duster, ami idéntől minden ízében megújul. Egy szépen muzsikáló modell megújítása jelenti a legnagyobb kihívást a dizájnereknek, mert úgy kell az eredetileg sikeres formát frissíteni, hogy minden ízében átjöjjön a modern szellemiség, mégse fordítsanak hátat az elődnek.

A frontrésznél gondban vagyunk, többször is neki kell futni a beazonosításnak, pedig a motorháztető, a lámpák és a légbeömlők mind több erőt sugároznak az új autónál. A hátsó traktus viszont magáért beszél, szemmel látható, hogy minden játékosságot a lámpába öltek. Elismerésünk, tényleg pofás az új lámpatest, ami ezentúl több Dacián is vissza fog köszönni.

Az általunk is próbált előző Dusterhez képest a külső méreteken nem történt radikális változtatás, belül pedig továbbra is egy tágas ötajtós, nagy csomagterű családiautó-féleséget kapunk, ami tökéletesen alkalmas arra, hogy hobbiterepjárós vágyódásainkat kiéljük rajta.

Lehet jó ajánlat egy Dacia ötmillióért?

Bőven túl vagyunk már azon, hogy jé, milyen használható a Dacia milyen olcsón. A Duster jól felszerelt dízelváltozata is bőven túl van már ezen a szinten, kíváncsiak voltunk, mit tud az a Dacia, amelyik nem a hárommillió alá kalibrált árával akar hódítani.

Az összkerekes verzió nagyon meggyőzően hagyta maga mögött a havas-saras akadálypályát, minden elismerésünk!

Szebb belül, többféle extra elérhető, mégsem szaladtak el az árak

Volt gond a zajkomforttal, ezt most kipipálhatjuk, szintén volt panasz a túl alacsonyan lévő navira és az elfogadhatót alulról megközelítő anyagminőségre, ezért ezeket újragondolták. Ha mindezért cserébe a valóságtól elszakadó árlistára számítanánk, gyorsan bontsuk ki az igazság minden szálát. Hárommillió az alapár, még a legdrágább verzió sem kerül 5,2 milliónál többe, pedig abban már 110 lóerős dízelmotor és összkerékhajtás is van. Az automata légkondi felára 50 ezer, a 17-es felni pedig benne van az árban.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon