A dízelbotrány ellenére is növelni tudta az eladásait a Volkswagen, de a TDI-k értékesítése visszaszorult a benzinesek javára, és feljövőben vannak az elektromotoros modellek is. Két év múlva egy teljesen új korszak beköszöntét ígéri a Volkswagen, erről árultak el részleteket.

2015-ben lépte át a 10 milliós értékesítési határt világszerte a Volkswagen-csoport, és bár azóta a dízelbotránnyal története eddigi legsúlyosabb válságán esett át, de az eladásait folyamatosan növelni tudta, 2017-ben 10,7 millióval újabb rekordot döntött a cég, amely ezzel a világ legnagyobb autógyártói közé tartozik. Csak a Volkswagen márka 5-ről 6 millióra növelte az eladásait ez alatt az idő alatt, még a dízelügy ellenére is.

A piac azonban jelentősen átalakult, itthon is, például az utóbbi öt évben 30-ról 40 százalék fölé nőtt a magánvevők aránya, ugyanakkor a dízelek részesedése 42-ről 29 százalékra csökkent. Ma már az olyan húzómodellek, mint a Tiguan, nagyobb számban kelnek el benzines TSI motorral, mint dízellel, ami egyúttal azt is magával hozta, hogy a benzinesek szállítására időszakosan egy kicsivel többet is kell várni.

Beindulóban van azonban az alternatív hajtású modellek piaca,

hiszen míg 2015-ben még csak a márka eladásainak 0,9 százalékát tette ki a hibrid és 0,2 százalékot a tisztán elektromos, addig mára 3,5 és 0,6 százalék ez a két arány. Jelenleg négy Volkswagent lehet venni zöld rendszámmal: a tisztán elektromos e-up! 160, az e-Golf pedig 300 kilométeres hatótávval kapható, míg a Golf GTE és Passat GTE 50 kilométert tud megtenni a benzinmotor használata nélkül.

A Volkswagen már ezzel az elektromosautó-kínálattal is jól áll a piacon, hamarosan azonban teljesen új korszak köszönt be a német márkánál. Koncepcióként láthattad már, hogyan képzelik a jövő autóját, éppen nemsokára mutatják be a legújabbat, 2020-ban pedig már meg is kezdődik az első olyan VW gyártása, amit az alapoktól elektromos autónak szántak.

Az első ilyen lesz az I.D. Neo, ami egy Golf-méretű kompakt autó, ezt követi egy kisebb és egy nagyobb méretű crossover, majd a kínálatot egy elegáns shooting brake koronázza meg.

Közben pedig azon is dolgozik a Volkswagen, hogy az elektromos autókat megfelelő környezetben tudják értékesíteni és szervizelni, ez kereskedésenként legalább 15, de akár 100 millió forintos beruházást igényel. Jelenleg országszerte 7 helyen lehet elektromos Volkswagent venni, és még 14 helyen szervizeltetni, de 2020-ra az összes szalon ilyen lesz.

Az addig tartó időben sem marad újdonság nélkül a Volkswagen: megjött a teljesen új Polo, T-Roc és Arteon, megújult a Golf és a Golf Sportsvan, és hétüléses változattal bővült a Tiguan. Idén az új Touareg érkezik, jövőre pedig megújul a Passat, érkezik a kisméretű T-Cross és kijön a 8-as Golf – aminek várhatóan szintén lesz elektromos változata.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés