Minden elődjénél és a nagy rivális BMW M5-nél is erősebb az új Mercedes-AMG E 63 S, ami többé már nem hátsókerék-hajtású, de driftelni azért lehet vele.

Lassan a végére érünk az E-osztály modellváltásának, ami azt jelenti, hogy itt a mindent vivő csúcsmodell. Az E 43 AMG után bemutatkozott a Mercedes-AMG E 63 és E 63 S, ami minden idők legerősebb E-osztálya, és nem csak a konkurenseit, de a szuper-sportkocsikat is nehéz helyzetbe hozhatja.

A mérnökök az eddig ismert 5,5 literes biturbó V8-as helyett egy 4 literes biturbó V8-ast csomagoltak a motortérbe, ami az E 63-ban 571 lóerőre és 570 Nm-re képes, így 3,5 másodperc alatt gyorsul százra. Az E 63 S-ben pedig 612 lóerő a teljesítmény és félelmetes 850 Nm a nyomaték, így még két tizeddel 3,2 másodpercre javult a gyorsulás, ami már tényleg a szuper-sportkocsik szintje.

A végsebességet tekintve konzervatív maradt a Mercedes-AMG, hiszen mindkét kivitelnél 250 km/óránál korlátoznak, de az AMG Driver Pack megrendelésével 300 km/órára tolják ki a limitet. A 4Matic összkerékhajtás, ami eddig az erősebb S kivitelhez járt, most már szériatartozék, ami azt jelenti, hogy nincs többé hátsókerekes E 63 AMG.

Mégsem érdekes lemondanod a típusról, hiszen a mechanikus differenciálzárral, légrugózással és dinamikus kormányművel felszerelt E 63 AMG-vel driftelni is lehet egy külön erre szolgáló üzemmód segítségével. Ha meg tudod állni, akkor Comfort módba is kapcsolhatsz, amikor a nyolcból négy hengert lekapcsol a rendszer, hogy spóroljon az üzemanyaggal.

De miért is tennél ilyet egy négy kipufogós E 63 AMG-ben?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Félelem és reszketés kíséri a Szabó család útját ebben az 1983-as közlekedési oktatófilmben

További cikkeink a témában