Ecclestone a pilóták mellé állt a Forma-1 fikázásában

Az öregúr szerint is vállalhatatlan a sportág törvényhozása.

Bernie Ecclestone nem tudta szó nélkül hagyni, hogy a pilóták összefogtak, és kijelentették, hogy a sport döntéshozása már nagyon elavult és szarul is van megcsinálva. Szerdán a Grand Prix Drivers’ Association (GDPA) egy nyílt levelet címzett a Forma-1 részvényeseinek, a követőinek és a fanoknak, hogy felhívja őket egy közös értekezésre arról, hogy hogyan lehetne ezt a sportágat újra megfelelő formába hozni.

A GPDA levél abból az apropóból született, hogy az ausztrál hétvége időmérőjét követően elvetették az új kvalifikációs tervezetet, majd pedig megint azon kezdtek el tárgyalni, hogy mégis jó lesz ez, csak néhány dolgot kell megváltoztatni. A BBC utánajárt kicsit a dolgoknak, és kiderítette, hogy Ecclestone is válaszolt a levélre, amiben kifejezte az egyetértését, és várja az ötleteket. Ja és persze nem szalasztotta el az alkalmat arra sem, hogy kijavítson egy nyelvtani hibát.

Tisztelt Úriemberek,

Nem vagyok benne teljesen biztos, hogy ez a helyes személyleírás, és nem is mindig tartom könnyűnek, hogy egyetértsek Önökkel, de most teljesen igazuk van abban, hogy a sportág elavult és rosszul strukturált.

Számunkra is fontos most az, hogy sürgessük a tulajdonosokat és a részvényeseket, hogy fontolják meg a saját maguk újrastrukturálását.

Nagyon könnyű megállapítani azt, hogy mi nem működik, így azt javaslom, hogy gondolkodjanak el kicsit a dolgokon, és majd közöljék a megoldásukat. Sokkal értelmesebb, ha az ember meggondolja alaposan, hogy mit kíván.

Én már a Forma-ben vagyok egy jó ötven éve, 18 évig pedig közvetett módon dolgoztam vele. A levelükben azt írták, hogy minden ember a legjobb intenciókkal lép az ügy érdekében, de szerintem ez egy elírás, ennek úgy kéne lennie, hogy minden ember a saját képessége szerinti legjobb intenciókkal cselekszik.

A legjobbakat,

Bernie

Vannak komplett vagy komplettből alkatrészekre visszabontott autók is, persze. Most azonban nem ilyeneket mutatunk, hanem néhány érdekes-ötletes kiegészítőt. Óriási kínálatból mazsoláztunk, és most úgy érezzük, ha egy Komandirszkij UAZ-hoz kellene hirtelen egy új fűtőmotor, azt is fél perc alatt találnánk.

Fázd be az egész műszerfalat!

Karcos, kopott, vagy csak uncsi? A fólia ápol, eltakar, és a semmilyenből könnyen valamilyenné válhat az autóbelső, vagy akár a -külső is. A famintás mellett van például karbonmintás is, az meg ne zavarjon, hogy műanyagnak tűnik, mert a karbon amúgy is az, és a fásnak tűnő műszerfal is az szokott lenni az autók úgy kilencven százalékánál. Hihetetlen, de az eladó leírása szerint annyira spéci a cucc, hogy buborékmentesen felrakható, szóval rendelj, aztán szánj rá egy szép tavaszi napot a kocsidra!

Ingyen pénz

Kérsz hatezer-ötér’ tízezret? Ha szerinted ez jó bolt, és épp azon gondolkozol Szombathely környékén, hogy de kéne már egy jogsi, akkor kihagyhatatlan az ajánlat, az utalványon olvasható „mopedtől a daruig” felirat pedig azt sejteti, nem nagyon fogsz tudni olyan kategóriát mondani, amire ott nem szerezhetsz engedélyt.

Szuperstílusos fejegység

Ebben még van anyag – írja a hirdető, és bár valószínűleg igaza van, egyáltalán nem ez jutott eszünkbe a Clarion autóhifi-fejegységről, hanem az, hogy mennyire jól néz ki az asztali hifikre emlékeztető tekerőkkel. Értelemszerűen 2 DIN méretű helyre lehet beépíteni, az meg egyáltalán nem hátrány, hogy a másolt cédéket nem mindig játssza le (ennyi pénzért), mert az úgyse méltó adathordozó egy ilyen stílusos darabhoz.

Dizájnroller

Környezetbarát, világít elöl-hátul, két akksival, zárható dobozzal, még a baráti ára is „mérsékelten alkuképes”, és még a szürke hétköznapokba is hoz egy kis vidámságot a – nem tudjuk, mennyivel – suhanó villanyroller. Rakd be a csomagtartóba, és ahol már kocsival nem tudsz haladni a dugó miatt, parkolj le, vedd ki, és ülj rá! Az ára egy kétnapos wellness hétvége, két személyre, három csillaggal.

Békebeli háromszög

Azok a békebeli nyolcvanas évek, amikor az elakadásjelző nem csak kötelező, hanem olykor a csomagtartó mélyéről előkerülő eszköz volt! Azok a szép békeidők, amikor még nem mobilon hívott az ember segítséget, hanem békebeli módon félretolta a kocsit, kitette a háromszöget, keresett egy segélyhívót/stoppolt/elsétált a következő faluig, hogy egy békebeli sárga Trabant Universal vagy egy békebeli helyi szaki megmentse. Ennyiért szinte ajándék.

Multifunkciós autós kütyü

Navigáció, beépített, útvonalrögzítő HD kamerával, teljes EU-térképpel, mindenféle hang- és videoformátum-lejátszóval. Kamionosok számára nélkülözhetetlen paramétereket (behajtási engedély, tengelyterhelés stb.) is figyelembe vesz a tervezésnél, de persze autósoknak is használható, magyarul is tud. És tök új, garanciával.

Drága fény

Elsőre talán túlzásnak tűnhet egy budai kislakás árát elkérni egy Wartburg-izzókészletért, de ha figyelembe vesszük, hogy a dolgok jelenlegi állása szerint soha többet, senki nem fog Wartburg izzókészletet gyártani, az „égők pedig nem használtak, nincsenek kiégve”, már érthetőbb az árazás, amit bizonyára keletnémet márkából vagy euróból számolták át, azért nem teljesen kerek összeg.

Különleges lakókocsi

Szabadidő-autó mögé nem alkalmas, de max. 150 centi magas kocsival vontatható, különlegessége pedig, hogy nem csak a vonóhorognál, hanem a tetőnél is kapcsolódik az autóhoz, tehát azzal együtt fordul, ami sima haladásnál is könnyebbség, tolatásnál viszont maga az áldás. Sátorral együtt hatszemélyes, alig használt, jön a szezon, nem is kérdés, kell-e.

A Ferrarinak a legjobbkor jött a német pozitív hozzáállása.

A Ferrari teljesítmény-igazgatója, Jock Clear szerint Sebastian Vettel nemcsak azért volt kitűnő választás a csapat számára, mert nagyon jó eredményeket tud hozni, hanem azért is, amit a csapattal művel. Jock a Mercedestől érkezett a Ferrarihoz, így látta, milyen a kiélezett harcban lévő németeknél dolgozni, és hatalmas megkönnyebbülés számára a jó kedélyű olaszoknál tevékenykedni. A szakember dolgozott már Michael Schumacherrel is, és szerinte a négyszeres világbajnok Vettel is pontosan olyan jó hatással van a környezetére, mint a honfitársa.

„Nem nagyon ismertem őt ezelőtt. Amikor még Michaellel dolgoztam, ők nagyon jóban voltak, és mindig csupa pozitív dolgot hallottam róla. Nagyon izgatott voltam, amikor megtudtam, hogy végre dolgozhatok Sebastiannal, és pontosan olyan is, amilyenre számítottam, hogy lesz.”

Senki nem szólhat egy rossz szót sem Vettelre, aki az első ferraris évében három győzelmet húzott be, valamint a mostani ausztrál futamot is jó ideig vezette. Az olaszok szerint a német nem csupán a pályán sziporkázik, hanem a hátán viszi a csapatot.

„Ő egy négyszeres világbajnok, de ami még fontosabb, hogy amikor az autó közelében van ragyog a boldogságtól. A garázsban széles mosollyal járkál fel alá, és a szimulátorozást is nagyon élvezi. Tudja, hogy hogyan kell a legjobbat kihozni az emberekből. Tudja, hogy hogyan kell előre tolni a csapatot, és hogyan kell velük a leghatékonyabban kommunikálni.”