A Ford GT40 már önmagában is igazi legenda, hiszen amellett, hogy négyszeres Le Mans-i győztes, sportkocsiként is a legkívánatosabbak közé tartozik. Még inkább az lett volna, ha valóra válik ez a nyitott tetős prototípus, így azonban még értékesebb ez az egyetlen eredeti GT40 Roadster, ami most eladósorba került.

1965-ben készült el ez a nyitott tetős prototípus, ami tovább növelhette volna a Ford GT40 egyébként is óriási népszerűségét. Például azzal, hogy magasabb termetűek is vezethették, hiszen a GT40 arról kapta a nevét, hogy 40 inch magas, ami alig több, mint egy méter, úgyhogy a termetes sofőröknek igencsak szűkös volt a 133 példányban gyártott utcai változat.

A kormánynál Carroll Shelby, mellette Henry Ford II foglal helyet

De a roadsterből csak 6 darabot építettek, és közülük ez az egyetlen, ami az eredeti formájában fennmaradt a mai napig. 52 éves kora ellenére csodálatos állapotnak örvend, pedig hosszú a története. Az évek során olyan legendák ültek a kormánya mögé, mint Carroll Shelby és Jim Clark, majd több tulajdonoson is átment, de mind megőrizték ilyennek.

Ez a GT40 amellett, hogy gyönyörű, még a vezetés klasszikus élményét adja, hiszen 4,7 literes V8-as motorja körülbelül 350 lóerős, amit négyfokozatú kézi váltóval kell beosztani. Persze a vezetése tartogat meglepetéseket, hiszen a jobbkormányos autóban jobb kézre esik a váltókar, és úgy tűnik, mintha nem sok hely lenne a vezető és az utas között.

A ritkaság most a londoni Girardo & Co kínálatába került, és az árát csak komoly érdeklődésre árulják el, ami azt jelenti, hogy rengeteg pénzbe kerül.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés