A FIA elnöke, Jean Todt kijelentette, hogy továbbra sem engednek, és 2018-tól – költségcsökkentési okokból – bevezetik a hárommotoros szabályt.

A hárommotoros szabály azt jelent, hogy a csapatok egy idényen belül négy helyett csak három energiaforrást használhatnak pilótánként.

Vagyis: a 21 futamból álló 2018-as szezonban egy motornak hét versenyt kellene kibírnia, ami tekintve, hogy csak ebben az idényben 650 felett volt motormeghibásodás miatt kiosztott büntetések száma, két dolgot jelenhet:

még több büntetés várható és/vagy jobban spórolnak majd a pilóták.

Ez így pedig kevésbé izgalmas futamokat eredményezhet – ezzel már eddig is voltak gondok:

Egy szomorú adat bizonyítja, hogy csak az nincs az F1-ben, amitől egyébként izgalmas lenne

Elég elkeserítő adatokkal állt elő a Forma–1 hivatalos gumiszállítója.

Többen is kritizálták az újítást, Lewis Hamilton például egy pilóta szemszemszögéből magyarázta el, hogy ez miért is totál szívás, de a FIA-elnököt ez sem nagyon érintette meg:

„Ez egy olyan kérdés, amelyben már döntés született. Voltak megbeszéléseink a csapatokkal, felmerült, hogy térjünk vissza a négy motorhoz, de ehhez százszázalékos támogatásra lett volna szükség. Ez pedig nem volt meg, úgyhogy három motor lesz jövőre.”

Ez viszont pont egy olyan szabályváltoztatás, amit kivételesen még a Ferrari is támogat:

A Ferrari talán nem bosszúból tett keresztbe a Forma–1-nek

A maranellóiak nemet mondtak egy fontos F1-es szabályváltoztatásra.

(Fotó: Eurosport)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában