Ha meghallod azt a márkát, hogy Yamaha, akkor nagyon valószínű, hogy a motorkerékpárok jutnak eszedbe róla. Pedig a Yamaha készített már több autót is, ami sajnos nem került gyártásba, és ez a helyzet a legújabbal, egy motorszállító SUV-val is.

Sokoldalú márka a Yamaha, hiszen amellett, hogy a világ egyik legnagyobb hangszergyártója, a japán cégnél elektronikai termékeket és robotokat is készítenek, számodra azonban biztosan a motorkerékpárjairól a legismertebb. Yamaha nyergében nyert négy MotoGP címet is Valentino Rossi, a márka a Formula–1-ben is motorszállító volt, és még az utcai autókhoz is dolgozott motorokon, olyan típusokhoz, mint a Volvo XC90 és a Lexus LFA.

Saját autója is volt már a Yamahának, igaz, egyelőre egyik sem jutott el a sorozatgyártásig.

1992-ben mutatkozott be az OX99-11, egy tandemüléses sportkocsi 3,5 literes, 400 lóerős V12-es Formula–1-es motorral, hátsókerék-hajtással, 3,2 másodperces százra gyorsulással és 350 km/órás végsebességgel. Majd hosszabb szünet után 2013-ban jött ki a Motiv.e, egy ötletes városi kisautó, 2015-ben pedig a Sports Ride Concept, egy elég ígéretes formájú sportautó.

Most ebbe a sorba érkezik a CrossHub Concept, a Yamaha legújabb autója.

A futurisztikus formájú jármű egy szabadidő-terepjáró, tele a márkától megszokott érdekes megoldásokkal. A vezetője például középen ül, a két utas mellette, mint a McLaren F1-ben, és még egy pótülés is került a sofőr mögé. A platóra pedig két motor vagy egy quad simán felfér, hiszen ez a CrossHub Concept igazi célja, a motorszállítás. Sajnáljuk, hogy valószínűleg sosem kerül gyártásba.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés