Amikor Motor Citynek hívták Detroitot, akkor olyan fényűző főpályaudvara volt, mint kevés más városnak. Az 1914-ben átadott, mára elhagyatott épületet, ami ebben az állapotában filmforgatások helyszíne volt, most a Ford segítségével újítják fel.

A múlt század első felében a Ford is hozzájárult az amerikai középosztály létrejöttéhez, hiszen családok nemzedékei dolgoztak a cégnél, az itt épült repülőgépek és tankok is segítettek megnyerni a második világháborút és megalapozni az amerikaiak jólétét. Most, hogy a Ford Motor Company a 115. születésnapját ünnepli, bejelentették a Michigan központi pályaudvar megvásárlását.

1914-ben nyitott meg a detroiti főpályaudvar, mivel a korábbi vasútállomás leégett, és már egyébként sem tudta volna ellátni a megnövekedett utasforgalmat. A 70 méter magas, 13 emeletes irodaházzal épített pályaudvar megnyitásakor a legmagasabb volt a világon.

A két világháború közt, a csúcson naponta kétszáz szerelvényt szolgált ki a pályaudvar, amelyen a legutolsó nagyobb felújítást a várótermekben 1975-ben végezték.

Motor City pályaudvarának hanyatlását éppen az autóipar felemelkedése hozta el, mivel az emberek vonat helyett egyre inkább autóval indultak útnak.

A nyolcvanas évekre már leáldozóban volt a sora, 1988. december 27-én indult innen az utolsó szerelvény Chicago felé. Azóta több filmben is szerepelt az elhagyatott épület, 2002-ben a 8 mérföldben, 2007-ben a Transformersben, 2016-ban pedig a Batman vs. Supermanben láthattad.

Most a Ford azt is elárulta, hogy a közreműködésével hamarosan virágzó egyetemi kampusz része lesz az egykori főpályaudvar, ahol többek között a jövő autóin is dolgoznak majd.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Itt a Ford konnektorról tölthető hibrid családi csapatszállítója

Mit csinálnak ezek a melósok az ősrégi gépeiken? Jaguart!

További cikkeink a témában