Száz kilométerenként húsz litert egy nagy motorral szerelt luxusautó fogyaszt. Meg a Daimler kamionja.

Van olyan járműkategória, ahol nem a teljesítmény, a gyorsulás vagy a végsebesség a legfontosabb paraméter, hanem a szervizciklus, a fogyasztás, a hatótáv, és minden olyan adat, amely nem az élvezetről, hanem a költségekről szól. Néhány literes fogyasztáscsökkentés vállalati szinten óriási megtakarítás, globálisan nézve pedig sok millió tonna szén-dioxiddal és káros anyagokkal kisebb környezetterhelést jelent.

Az USA energetikai minisztériuma 2010-ben indította azt a supertruck-programot, amely azt célozza, hogy a 2009-es szinthez képest felére csökkentsék a nagy haszonjárművek fogyasztását. A Daimler – amely felénk Mercedes–Benzként, Észak-Amerikában pedig Freightlinerként forgalmazza kamionjait – Supertruckja bőven túllőtt a célon: a légellenállás és a gördülési ellenállás csökkentésével és még számtalan trükkel 19 literes fogyasztási értéket produkál, ami 115 százalékos spórolás.

A harminctonnás szerelvényt egyébként egy 10,7 literes, 390 lóerős, 1900 Nm nyomatékú dízelmotor hajtja – hátha valakit nem csak a költségadatok érdekelnek.

(Forrás: Daimler)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Megkapta a Mitsubishi ASX azt az arcot, amit megérdemelt

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés