Mostanra már tudod, hogy újabb típus gyártása került az Audi győri üzemébe, a Q3 következő generációja is nálunk készül, amiről végül lekerült a lepel. Szebb, nagyobb és okosabb lett a márka új sikermodellje.

2011-ben jelent meg az Audi kompakt méretű szabadidő-autója, ezért itt volt az ideje annak, hogy bemutatkozzon az utódja, hiszen mára a legrégebbi típusa lett a kínálatnak. Most le is leplezték az utódot, ami számunkra azért is érdekes, mert a TT Coupé és Roadster, valamint az A3 Limousine és Cabriolet mellett mostantól ez is Győrben készül.

Az elődjéről első ránézésre meg tudtad mondani, hogy az a márka legkisebb SUV-je, de az újnál már nem ilyen egyértelmű a helyzet, legalábbis a képekről. Az új Q3 is megkapta ugyanis azt a külsőt, amit az Audi legújabb típusai, az éles vonalú, mátrix LED-es fényszórókkal és a hangsúlyos, szélesre húzott hűtőmaszkkal. A széles hátsó lámpák is nagyautósnak láttatják.

Valójában nagyobb is lett az elődjénél az új Q3, ami 4,49 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,59 méter magas, azaz 10 centivel hosszabb, hárommal szélesebb és féllel alacsonyabb a kifutó típusnál. A 2,68 méteres tengelytávja is nyolc centivel bővült, ahogyan az utastér is tágasabb lett. A csomagtere 460 helyett legalább 530 literes, de a hátsó üléssor 15 centis sínen eltolásával 675 literesre, vagy a három részre osztott hátsó támlák lehajtásával 1525 literesre bővíthető.

A legtöbb új Audihoz hasonlóan a Q3-hoz is széria a színes képernyős műszeregység, ami alapesetben 10,25 colos, de felárért akár 12,3 colos is lehet, míg a középen lévő érintőképernyő 8,8 vagy 10,2 colos méretben rendelhető. A kütyüarzenálnak része a fedélzeti 4G elérés és wifi, az USB Type C csatlakozó, az Android Auto és Apple CarPlay támogatása és a 680 wattos Bang & Olufsen hifi is, okostelefon-alkalmazással távolból is nyitható az autó.

A márka új típusjelzési rendszerében a 35 TFSI az alapmodell, aminek 1,5 literes benzinmotorja 150 lóerős, a 40 és 45 TFSI kétliterese 190 és 230 lóerős lehet, hétfokozatú automatával és összkerékhajtással. Dízel is lesz még, a 40 TDI kétliterese 150 lóerős, de lesz majd 190 lóerős is belőle, és várhatóan nem maradnak el a sportos S Q3 és RS Q3 változatok sem, akár négyszáz lóerővel. És persze a legújabb Audi is képes lesz szinte önjáró vezetésre.

Nézd meg, mi folyik még Győrben:

Plexikonténerbe zárt robotok és automata zsúrkocsik gyártják az Audi villanymotorjait Győrben

Az Audi beszáll a villanyautó-bizniszbe, ezért Győrben új csarnokot húztak fel, ahol az elektromotorokat készítik. Már folyik a gyártás, de a szerelőszalag nem indult el – olyan ugyanis nincs.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Brutális elektromos pályagéppel rukkolt elő a Škoda

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés