Nem volt egy leányálom az F1-es halo tesztelése

Állítólag egészen félelmetes volt látni a halo-teszteket.

Az FIA 2018-tól kötelezővé tette a halo használatát, aminek beillesztése az autókba igen komoly fejtörést okozott a szakembereknek. A McLaren mérnökigazgatója, Matt Morris szerint a pilóta fülke fölé emelt védőkeret fejlesztése és tesztelése sem volt egy egyszerű procedúra, sőt, utóbbi kifejezetten rémísztő volt:

„Akadt néhány problémánk, de elég korán álltunk neki tervezni ahhoz, hogy reagálni tudjunk ezekre. Igaz, közben néhány pillanatnál kis híján megállt a szívem, amikor a statikus tesztek zajlottak, mert ott el kellett bírnia a halónak a londoni buszt. Amikor ezt látjuk, az elég ijesztő az óriási terhelés miatt.”

A halo tehát miden 2018-as F1-es autón ott lesz, a versenygépek bemutatására pedig már nagyon nem kell sokat várni:

Február 15. – Williams
Február 19. – Red Bull
Február 20. – Renault, Sauber
Február 22. – Ferrari, Mercedes
Február 23. – McLaren
Február 25.* – Force India
Február 26. – Toro Rosso

A Haas bejelentésének időpontját nem lehet még tudni.

*nem hivatalos

Durva, milyen erőhatást bír ki a sokat kritizált védőkeret az F1-es autókon

(Fotó: Getty Images)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon