Felültél a divathullámra, bevásároltál egy SUV-ba, most meg ütöd a fejed a falba, mert úgy nyeli a benyát, mintha nem lenne holnap? Már jönnek is a Player letesztelt, működőképes jó tanácsai, hogy ráfordulhass a takarékos autóvezetővé válás útjára.

Neked is fontos a környezet, mi is lelkesen dolgozunk rajta, hogy kevésbé szúrjunk ki az anyatermészettel. Ha az autót nem is tudjuk eldobni, arra azért megpróbálunk odafigyelni, hogy ne szügyig nyomott gázpedállal radírozzunk fekete gumicsíkokat az iroda előtti aszfaltba. A Honda CR-V tesztautó fogyasztását viszont az istennek se sikerült 8 liter alá vinni, aztán belefutottunk ezekbe a remek tanácsokba, és mit ad isten, kicsi odafigyeléssel máris fogtunk majdnem egy litert. Szóval jöjjenek a Player bizonyítottan működő fogyasztáskímélő technikái.

Kell neked a 4x4?

Ha még nem késő, szépen kérünk, ne vegyél SUV-t. Menőség, de tedd a szívedre a kezed, tényleg akkora szükséged van egy összkerekes batárra, hogy biztonságosan eljussanak az oviba a srácok? Na ugye, hogy nem. Vagy ha már mindenképpen vonzódik a csajod a magas építés sugallta biztonságtudathoz, magyarázd el neki, hogy egy jól tervezett SUV elsőkerék-hajtással is elmegy minden terepen. Itt van nekünk ez a Honda CR-V példaként: a 160 lóerős 4x4-esnél másfél literrel kevesebbet fogyaszt a 120 lóerős elsőkerék-hajtású.

Legyen rendben a verda, és figyelj oda, hol parkolsz

Hülyén hangzik, de a takarékos vezetés nem ott kezdődik, hogy beülsz és a kövér gáz helyett puha pedálérintéssel tolod az első kilométereket. A folyamat elengedhetetlen része, hogy legyen rendben az autód: rendszeres szerviz, megfelelő guminyomás kell hozzá, hogy te legyél a takarékos vezetők császára. Egy eltömődött légszűrővel maga a halál minden kilométer. Mintha a szádra kötözött sállal indulnál futni, próbáld csak ki.

Hiszed vagy sem, az is rohadtul nem mindegy, hogy hol parkolsz. Jól olvasod, az igazán rafinált takarékos vezetők jól választanak parkolóhelyet. Mert télen a jeges autó felfűtésére az első kilométereken akár 30 százalékkal is több nafta csordogál a motorba. A napon felejtett autót képe ebben a fogcsikorgató hidegben most inkább vágyálom, mint rémálom, de gondolj bele, a felhevült autó utastere akár 60 fokos is lehet, mire a légkondi lehűti kellemes 25 fokra, jól megdolgozik vele. És igen, a légkondi pontosan a motor energiájából meritkezik, vagyis a fogyasztást jócskán megdobja.

Ki a felesleges cuccokkal

Te is az a fajta vagy, aki a gumicserével együtt váltja a síléctartót a biciklitartóra? Legalább 10%-os fogyasztástöbbletet okozol magadnak 120 km/h sebességnél. Nagy az arcod, mert nincs tetőcsomagtartód, de egy kéthetes kiruccanás összes holmija biztonsági tartalékként örökké nálad van? Rossz hírünk van barátom, az amerikai kutatók azt is kiderítették, mennyivel nő az átlagos fogyasztás, ha felesleges holmikkal növeled az autód súlyát. 48 kilónként pontosan 2%-kal! Hogy ez semmi? Számolj csak utána, 8 literes fogyasztás, évi 15 ezer kilométer: pontosan 10 ezer forintot spórolsz meg évben. Az meg ugye legalább két rekesz sör.

Ne légy barom, fékezz kevesebbet

Ha a napközben felgyülemlett és le nem vezetett feszültséget a volán mögött akarod kiélni, rossz hírünk van, nem fog sikerülni, és a fogyasztásra is rossz hatással van az agresszív vezetési stílus. Óvatos gyorsítás és kevés fékezés kell a takarékos vezetéshez. Tarts nagyobb követési távolságot, figyeld a forgalmat, fékezés helyett vedd el a gázt. A motor azzal küzd a legjobban, ha folyton vissza kell szereznie az elvesztett mozgási energiát. Eleve próbálj kisebb sebességet választani: 110 helyett 90-nél átlagosan 10-15%-kal alacsonyabb fogyasztással lehet számolni. Gyors felváltásokkal igyekezz mindig az optimális 1500-2500 közötti fordulaton tartani a motort. Ha automata váltós, használd a takarékos programot.

Segít a navi, keresd a legtakarékosabb utat

Ebben a CR-V-ben nagy segítség, hogy a navi mindig képes megtervezni, melyik útvonalon autózhatsz a legtakarékosabban. De ha nem vagy olyan szerencsés, mint mi a Hondával, néhány egyszerű ökölszabály segíthet. Kerüld a dugókat, a hegyes-völgyes szakaszokat, részesítsd előnyben az országutat, az autópályával szemben. Ha öt kilométernél rövidebb utat kell megtenned, vedd fontolóra, hogy gyalog netán bicajjal vágj neki.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Szokatlan végeredmény született a Kínai Nagydíj sprintkvalifikációján

További cikkeink a témában