A Forma–1-es gyártók versenyét nem a Ferrari nyerheti meg, hanem a Mercedes bukhatja el.

Lewis Hamilton Mexikóban megszerezte ötödik világbajnoki címét, viszont a Mercedes még nem nyerte meg a bajnokságot a konstruktőrök között. Bár előnye 55 pont a Ferrarival szemben – ami azért jelentősnek mondható két futammal a vége előtt – matematikai esélye még így is van a maranellóiaknak.

Ez a 10 pillanat határozta meg Hamilton világbajnoki címét a szezonban

Vettel megpördült, Hamilton pole-t szerzett Szingapúrban, Bottas átadta vezető pozícióját csapattársának, stb...

A Brazil és az Abu-dzabi Nagydíjon összesen 86 pontot gyűjthet egy istálló, a Ferrarinak pedig átlagosan 28 pontot kellene hoznia futamonként a Mercedesen, hogy 2008 után ismét világbajnoknak mondhassa magát az olasz csapat.

A Mercedesnek nem kell megfeszülnie, ha a két pilótája, vagyis Lewis Hamilton és Valtteri Bottas nem végez az 5-6. helynél hátrébb egyik futamon sem – de elég két 5., egy 6. és egy 7. hely is –, akkor zsebben is van az újabb vébécím, ami zsinórban már az ötödik lesz.

A realitás az, hogy simán megnyeri a gyártók versenyét is a Mercedes, bár az Amerikai és a Mexikói Nagydíjon is szemmel láthatóan (gumigondokkal) szenvedtek Hamiltonék, elképzelhetetlennek tűnik, hogy a Ferrarin és a Red Bullon kívül még egy istálló befészkelje magát a Mercedes elé.

Nagyot megy a Mercedes magyar pilótája az F1 esport-bajnokságában

Bereznay Dániel első szezonja egészen kiváló eddig.

(Fotó: Twitter)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés