A közúti autók közül elsőként kaphatja meg a Formula–1-ben használt KERS technikáját az Infiniti. Genfben leplezik le a Q60 eddigi legizmosabb, 500 lóerős változatát, egyelőre csak tanulmányként.
Az Infiniti legújabb modellje, a középkategóriás sportkupé Q60 már szériaváltozatában is elég látványosan néz ki:
...de ez mind semmi ahhoz képest, milyen külsőt kapott a Black S Concept. A genfi autószalonra készített tanulmányautón minden hatalmas lett: 21 colos kerekek, óriási légbeömlők, masszív hátsó szárny, gigantikus diffúzor és öblös kipufogóvégek feszítenek.
A matt szürkére fényezett prototípus azonban nem a külseje miatt érdekes, hanem azért, mert az F1-ben látott technika dolgozik benne. Az Infiniti egy ideje szponzorálja a Red Bull Racing Formula–1-es csapatát, és eddig úgy tűnt, hogy a dolog kimerül annyiban, a japán autómárka logója felkerül a versenygépekre. De a Q60 Black S Concept a Renault F1-mérnökeinek közreműködésével készült.
405 lóerős teljesítményével már a Q60 jelenleg kapható csúcsmodellje sem nevezhető gyengének, de a Black S Concept elég nagy előrelépés ehhez képest is. A fejlett aerodinamika mellett olyan hibridrendszert kapott, amely nemcsak a hajtáslánctól képes energiát gyűjteni lassításkor, de a turbó tehetetlenségét is hasznosítja, és igény esetén képes meg is forgatni a turbinát.
A Q60 Black S Concept teljesítménye ezzel mintegy 500 lóerőre nőtt, de ennél is többet mond, hogy a KERS technikájához hasonló rendszer elképesztően rugalmassá teszi az Infinitit. Bár a projekten Formula–1-es mérnökök is dolgoztak, még odébb van, hogy sorozatgyártásba kerüljön a modell, de úgy tűnik, az Infiniti azon dolgozik, hogy ütőképes ellenfelet állítson a BMW M4-nek.