Majdnem minden új típus gyártását egy tanulmányautó bemutatása előzi meg, nem volt ez másként korábban sem. Érdekes visszanézni, hogy milyennek képzelték eredetileg néhány már jól ismert modell formáját.

Ford Sierra (1981)

Még Probe néven mutatta be az 1981-es frankfurti autószalonon ezt az áramvonalas tanulmányt a Ford, ami nagy előrelépés volt az akkor még igencsak kockaforma autókat gyártó márkától. A név később egy sportkupén valósult meg, de a burkolt hátsó kerekeivel és nagy hátsó szárnyával igencsak jó légellenállású koncepció formája egy évvel később már a Sierrán keltett nagy feltűnést.

Renault Scenic (1991)

Már Scenic volt a neve, de még nem sok köze volt ahhoz az autóhoz, amit a Renault végül 1996-ban gyártásba küldött. Az 1991-es tanulmányautó szemből nézve még inkább hasonlított a 4-es 6-os villamosra, és bár tagadhatatlanul egyterű ez is, de végül jóval praktikusabb formában került gyártásba. Megér egy pillantást a kilencvenes évek jövőképe is a sivatagban kiránduló alufólia-ruhás családdal.

Peugeot 206 (1998)

A női szívek hódítója volt a Peugeot 206, amire minden lány vágyott a kilencvenes évek végén. De még híre sem volt a crossovereknek, amikor a Peugeot bemutatta a 206 Escapade koncepciót az 1998-as párizsi szalonon. Sosem vált valóra ez a terepes kivitel, bezzeg ma, amikor már minden típusnak készül szabadidő-autósított változata, még ez a Peugeot is sikeres lehetne.

Audi A3 (2000)

Az első TT ikonikus formája már ejtette az állakat, de még sehol sem volt az Audi első terepjárója, amikor 2000-ben kijött a Steppenwolf Concept. A megemelt szabadidő-autók divatja még váratott magára, de a tanulmányba már nem nehéz belelátni a második generációs A3 vonalait, különösen a hátsó rész hasonlósága lehet feltűnő.

Mercedes-Benz S-osztály (1996)

A felfelé nyíló ajtóról persze rögtön látszik, hogy ez egy tanulmány, de az 1996-os F200 Imagination fényszórói már a két évvel későbbi S-osztályt mutatják, a nyúlánk forma és ívelt tetővonal pedig a kupéváltozatán, a CL-en vált valóra. A műszerfala mai szemmel nézve elég megmosolyogtató, ahogyan az is, hogy kormánykerék helyett botkormányt képzeltek el az irányítására.

BMW 6-os sorozat (1999)

Na jó, a fényszórókon még érdemes volt dolgozni, de az 1999-ben leleplezett Z9 Gran Turismo már nagy vonalakban hozta azt, amivel felélesztette a 6-os sorozatot a BMW. A 2003-ban gyártásba kerülő végleges modell eléggé megosztotta a véleményeket, de a kilencvenes évek végi tanulmányautó szárnyas ajtajával és sportautós arányaival tényleg dögös volt.

Opel Insignia (2003)

A 2008-ban bemutatott Insigniát a formája minden cégautóval járó irodista álmává tette, de az öt évvel azelőtt ugyanezen a néven leleplezett tanulmányautó még különlegesebbnek számított. A kombiszerű forma még a nem túl sikeres Signum koncepcióját idézi, de a nagy kerekek és az érdekes barna bőrbelső kétségkívül feltűnővé tette a prototípust.

Nissan Qashqai (2004)

A crossover kategória királyának prototípusa már 2004-ben megjelent a genfi szalonon, amikor a Nissan még olyan, unalmasnak mondható modelleket is kínált, mint az Almera és a Primera. Már ezen a koncepción is felismerhető a későbbi Qashqai fényszórója és a hűtőmaszkja, bár az egymással szemközt nyíló ajtók és a letisztult belső már nem érte meg a 2007-ben induló sorozatgyártást.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés