468 lóerős Hemi V8-asával a Grand Cherokee csúcsmodelljét eddig sem nevezhetted gyengének, de ha már egyszer a Dodge Charger és Challenger Hellcat kivitele megkapta a 707 lóerősre izmosított motort, akkor nem sajnálták a Jeeptől sem.

Trackhawk a neve a Jeep Grand Cherokee legújabb változatának, de ez ne tévesszen meg, mert ugyanaz a kompresszoros V8-as motor dolgozik benne, mint a gyorsan legendássá vált Charger és Challenger Hellcat izomautókban. A nyomatéka néhány newtonméterrel ugyan szerényebb náluk, 881 helyett 874 Nm, de nem fogod bánni, hiszen a Jeep így is szuper-sportautókat megszégyenítő gyorsulásra képes.

0-ról 100 km/órára 3,5 másodperc alatt lőhetsz ki vele, a negyed mérföldet pedig ugyanúgy 11,5 másodperc alatt futja, mint a Challenger Hellcat.

De egy fontos dologban különbözik a két Hellcat izomautótól a Trackhawk, és nem a terepjáró karosszéria az. Hanem az összkerékhajtás, ami még dinamikusabbá teszi ezt a Jeepet. Alapesetben a brutális nyomaték 60 százaléka jut hátra, ha kapaszkodnia kell, akkor fele-fele arányban oszlik el a hajtás az első és hátsó kerekek között, de Track módban, a versenypályán 70 százalékban hajt hátul, ami az önzáró differenciállal igazi élményautóvá teszi.

És a Trackhawk nem csak egy erős motorról szól, hiszen Brembo fékek lassítják a Jeepet, a Bilstein lengéscsillapítók állíthatók, a futóművet egyébként 25 milliméterrel ültették le. Külsőre azonban éppen olyan, mint a 486 lóerős Grand Cherokee SRT, az emblémákon kívül csak egy dologról ismerheted fel a Hellcat-motoros változatot. Nincs rajta ködfényszóró, hiszen annak a helyére is légbeömlő került...

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Verstappen a „semmiből” nyert, mégis Pérez szemfülessége miatt marad emlékezetes a sanghaji sprint

További cikkeink a témában