A Kia belépett a nagyfiúk klubjába a Stingerrel: egy kvázi német GT-autót alkottak, súlyos extrákkal, anyaghasználattal, és a legjobb ár/érték aránnyal.
Magasra tette a mércét magának a Kia a Stingerrel: klasszikus GT-t épített, egy kényelmes, gyors-erős Gran Turismót. És ami még merészebb, a koreaiak most szálltak be ebbe a kategóriába, bevallottan azért, hogy a BMW 4-es sorozattal versenyezzenek.
Már a vállalás is roppant tökös, nem is kispályázott a Kia, bevetette Peter Schreyert, az Audi TT egykori tervezőjét, valamint Albert Biermannt, aki korábban a BMW M Technik fejlesztési igazgatóhelyettese volt. Schreyer egyszerűen a legizgalmasabb tervének nevezte a Stingert, és nyilvánvalóan nem alaptalanul.
Óriási falat a luxusautóknak ebbe a szegmensébe bekerülni (persze melyikbe nem?), ezért sem engedhetett meg magának gyenge pontokat a Kia:
dinamikus, agresszív dizájn, aprólékosan kidolgozott cockpit, a legpöpecebb extrák, és mindenek előtt nyers erő.
Elég egy pillantás a tigris hűtőrácsra, a méhsejt formájú alsó légbeömlőkre, vagy a motorháztető szellőzőnyílásaira, és máris átérezzük az ügy komolyságát.
Mint a mennydörgés
A motorháztető alatt pedig a leggyengébb verzióban is egy 200 lóerős motor pörög, de a látvány megteszi a hatását, és a legtöbb vevő vélhetően meg sem áll a 370 lovas V6-os duplaturbós benzinesig. Ami végre nem egy kislányos „de szépen megy!, de keveset fogyaszt!”, hanem egy rekedtes férfihang, ami alig tudja visszafogni az erejét.
Szóval gyorsulás 100-ra 4,9 mp alatt, 80-120-ra 3,8 mp alatt. A beépített infotainment rendszer alap, de a vezetési élményt nem kevesebb, mint 15 hangszóró fokozza, többek közt a motorhang felerősítésével is. Huh.
És ami a legszebb, a Stinger mindezek mellett nem egy versenyautó – noha a Nürburgringen tesztelték –, hanem a GT jelzéshez hűen kényelmes ülésekkel és tágas csomagtérrel várja a gazdáit, akiknek a hosszú utakon pontosan ezekre van szükségük. Hátul a felnőttek is elférnek normálisan, még hátrébb pedig 406 liternyi holmit pakolhatnak be – hacsak le nem döntik a hátsó üléseket, mert úgy 1114 literre bővül a térfogat.
No és az extrák. A koreaiak csak a legprímábbal érték be mindenből: holttérfigyelő, HUD-kijelző, adaptív LED, adaptív tempomat, sávtartó elektronika, tolatáskor a keresztirányú forgalmat is figyeli, észleli a fáradtságot, a kamerája 360 fokos felülnézeti képet ad.
Játszadozhatsz a futómű beállításával, de állítható a vezetési mód is, amivel a motor mellett a futómű, a váltó, a kormányzás és az összkerékmeghajtás dinamikája is megváltozik.
A Kia megérkezett a prémium kategóriába, a klub törzstagjainál kedvezőbb árral: a 12,5 milliós induló összeggel az osztály legjobb ár/érték arányú gépe. Az országban mindössze 12 helyen forgalmazzák a modellt, melyek közül az egyik a Duna Autó Kia márkakereskedése. Ha tehát komolyan fontolgatod az üzletet, térj be oda, kicsit kóstolgasd a többi Kiát is, aztán, ha minden jól megy, körbejárhatod a Stingert is, és ülhetsz is be a bal egybe.