Bronto néven még vagányabb lett a Niva

1976 óta készül szinte változatlan formában a Niva, de ez nem jelenti azt, hogy ne lennének újabb változatai. A városi használatra szánt, divatos Urban után itt a terepjárásra még inkább felkészített Bronto kivitel.

Ha igazi terepjárót szeretnél, de nem költenél rá túl sokat, akkor még mindig jó megoldás a Lada 4x4 néven árult Niva, ami már nemcsak erdészeknek szánt alapkivitelben készül. Ott az Urban változat, amit modernebb műanyag lökhárítókkal, dögös könnyűfém felnivel, elektromos ablakemelővel és fűthető ülésekkel dobtak fel egy kicsit.

A városi kivitel mellé pedig megérkezett a Lada 4x4 terepesebb változata. A Bronto esetében is műanyagból készült a hűtőmaszk és a lökhárító, de sokkal harciasabb a kinézete. A könnyűfém kerekek itt sötét színűek, terepgumit szereltek rá, és fényezetlen tetősínek, sárvédő-szélesítések és küszöbök kerültek fel. A hasmagassága 24 centire nőtt.

Az állandó összkerékhajtással, felezővel és hátsó differenciálzárral a Lada terepjárója eddig is legyűrte az akadályokat, de most előre is zárható differenciál került, és csörlőt is lehet rendelni hozzá. Kényelmes is a Bronto, hiszen az utastér megkapja ugyanazokat az extrákat, mint az Urban esetében. A legvagányabb gyári Niva Oroszországban már kapható.

A régi Niva jobban tetszett? Nézd meg a Lada terepjárójának történetét felelevenítő cikkünket korabeli képekkel:

40 éve készül a Lada Niva

1977. április 5-én kezdődött meg a Niva sorozatgyártása, és mondhatjuk, hogy jól bevált a Lada terepjárója, hiszen szinte változatlan formában még ma is készül, itthon is vehetsz egyet újonnan. Ünnepeld meg ezt a jeles évfordulót rengeteg korabeli fotóval! A Fiat licensze alapján megvalósult személyautó, a Zsiguli után egy terepjáró fejlesztésére adott utasítást a Szovjetunió vezetése, a munka 1971-ben kezdődött.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon