Svájcban tartották az első olyan Concours d’Elegance autós szépségversenyt, amit kizárólag Lamborghinik számára írtak ki. A bolognai gyártó összes fontosabb típusa ott volt, és egy meglepetés is érkezett.

Most látszik, hogy mennyire illenek az élénk, feltűnő színek a Lamborghinihez, hiszen a márka első Concours d’Elegance eseményére összegyűlt ötven sportkocsi meglehetősen látványos kavalkádot alkotott. Ott volt minden Lamborghini, ami számít, a sort indító 350 GT, a legendás Miura és Espada, a vágyott Countach és Diablo, az LM 002 terepjáró, és a legújabbak is, közte egy Veneno.

A meglepetés pedig egy klasszikus tanulmányautó volt, a Marzal, amit 1967-ben mutattak be a genfi szalonon, és ugyanabban az évben ezzel a csodával nyitotta meg a Formula–1-es Monacói Nagydíjat Rainer herceg és Grace Kelly. Az üvegezett szárnyas ajtóval szerelt Marzal motorja, egy 175 lóerős, soros hathengeres kétliteres, amit a 4 literes V12-es felezésével kaptak meg.

A Concours d’Elegance fényűző autókiállításnak tűnik, de valójában szépségverseny, ahol a kifogástalan állapotú veterán példányok vetélkednek a show legjobbja díjáért. Most egy zöld Miura nyerte el ezt a címet Japánból, de különdíjat kapott a Marzal, lábon a legmesszebbről pedig egy brit Countach QV érkezett, amivel 2500 kilométert vezettek a helyszínre.

A svájci Neuchâtel adott otthont a Lamborghini első ilyen eseményének, és ezzel Le Corbusier munkássága előtt is tisztelegtek, akit sokan a huszadik század legnagyobb dizájnerének és építészének tartanak. A klasszikus Lamborghiniket felújító gyári műhely, a Polo Storico által szervezett esemény hagyományteremtő, úgyhogy jövőre már most beírhatod a naptáradba.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Szokatlan végeredmény született a Kínai Nagydíj sprintkvalifikációján

További cikkeink a témában