Mesés kényelem a legújabb Lexusban

Detroitban az autószalonon leplezte le az LS luxuslimuzin legújabb, ötödik generációját a Lexus. A helyszín nem véletlen, hiszen 28 évvel ezelőtt éppen ugyanitt, ezzel a típussal indult a Toyota luxusmárkájának karrierje.

Minden eddiginél izgalmasabb formájú a Lexus új luxusautója. Az LS eddig inkább a konzervatív stílusú vevőknek jött be, de az ötödik generáció már a japán márka új formanyelve szerint készült. Megkapta a hatalmas, orsó alakú hűtőmaszkot, különleges rácsozással, és a fényszórók is igencsak egyedi formájúak.

Továbbra is hatalmas méretű a Lexus LS. Az elődjénél áramvonalasabb karosszéria 5,24 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,45 méter magas. A tengelytávolság 3,5 centivel tovább nőtt, így már 3,13 méteres, ami azt jelenti, hogy bőséges a hely az utasoknak. Az új padlólemez pedig az alacsonyabb tömegközépponttal és jobb súlyelosztással, valamint az aktív menetdinamikai rendszerrel sportosabb vezethetőséget is eredményez.

Már az első ülések is 28-féleképpen állíthatók, fűthetők, hűthetők és masszázsfunkciósak, de még érdekesebb a két hátsó fotel: ezek már lábtámaszt is kaptak, és a támlájuk is egyenként állítható. A beszállást a légrugózás könnyíti meg, ami automatikusan leereszti az autót, a tökéletes hangulatról pedig a széria Mark Levinson hifi gondoskodik, opcióként 3D hangzással.

A kínálatból elsőként az LS 500 mutatkozott be, ami főleg az amerikai piacon lehet keresett. Ebben a modellben egy 3,5 literes, dupla turbós V6-os dolgozik 421 lóerős teljesítménnyel és 600 Nm nyomatékkal, tízfokozatú automatával, ami a Lexus szerint olyan gyorsan kapcsol, mint a duplakuplungosak. A hátsókerék-hajtású, de összkerékhajtással is kérhető LS 500 utóbbi kivitele alig 4,5 másodperc alatt gyorsul százra.

Élen jár az LS a vezetőtámogató rendszerek terén is, ezért az adaptív tempomat, ráfutásgátló, sávtartó és gyalogosfelismerő rendszerek természetesen elérhetők hozzá. Organikus formájú műszerfalán képernyő helyettesíti a műszeregységet, 12,3 colos kijelzőt kapott a navigációs rendszer, és természetesen head-up display is van. Lexus CoDrive néven pedig egy félig önvezető rendszer is elérhető, ami hosszú utakon veheti le a terhet a vezető válláról a Lexus eddigi legjobb luxusautójában.

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon
Bezár