Próbálkoztak már az európai piac meghódításával a kínai autógyártók, de eddig még nem sikerült betörniük. A Volvót is birtokló Geely új márkája ígéretes recept szerint fogott hozzá a feladathoz, az egészen európaias Lynk & Co most mutatta be második modelljét.

Még mindig egy kissé furcsán hangzik a márkanév, de a Lynk & Co érdemes arra, hogy megjegyezzük, hiszen talán ez lehet az első olyan kínai autó, amit Európában is vesznek majd. A Volvót is birtokló Geely alapította, és nem bízta a véletlenre a dolgot, hiszen göteborgi szakemberekkel terveztette meg az autókat, amelyek Volvo-alapokra épülnek, ugyanabban a belgiumi üzemben.

Az egy éve gyártásra kész változatban is bemutatott Lynk & Co 01 után itt a márka második típusa, a 02, ami szintén a legkeresettebb kategóriában, a szabadidő-autókéban indul. A kompakt méretű crossover ugyanarra az alapra épül, mint az európai Év autója díjat is elnyert Volvo XC40, és ahhoz hasonlóan modern, divatos formát kapott, ezzel tehát nem lesz gondja.

A képességeire sem panaszkodhatsz, hiszen a hírek szerint a Volvo XC40 motorjait is megörökli, így a turbós benzineseket, a kétliteres négyhengeres mellett a hamarosan érkező 1,5 literes háromhengerest is, és konnektorról tölthető hibrid változata is lesz. Nem hiányzik belőle a színes képernyős műszeregység és a nagy érintőképernyő sem.

Bár az eredeti tervek szerint csak online lehetett volna rendelni a Lynk & Co modelljeit, bemutatóteremre azért szükségük lesz, amiből az elsőt Amszterdamban nyitják, de lesz szalonjuk Barcelonában, Berlinben, Brüsszelben és Londonban is, a szervizelést pedig a Volvo-műhelyekben oldják meg. A tulajdonos cégen kívül tehát szinten mindenben európai a Lynk & Co, ami ezzel akár még sikeres is lehet a kontinensen.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában