Nincs motorja és az utasterét sem dolgozták ki, mégis egy vagyont érhet a De Tomaso utolsó tanulmányautója, a Nuova Pantera. 1999-ben mutatták be, de sosem valósult meg, a csődbe ment márka utolsó reménységének makettje pedig most új tulajdonost keres.

1999. szeptember 5-én szűk körben, ötszáz vendég előtt mutatták be a De Tomaso fennállásának negyvenedik évfordulójára készült tanulmányautót, amely egyben a márka utolsó új modellje is lett. Marcello Gandini tervezte meg, akinek olyan legendás Lamborghinik fűződnek a nevéhez, mint a Countach, a Diablo és a Miura, és a Nuova Pantera lett volna az a sportkocsi, amivel a De Tomaso átléphet az új évezredbe.

Sosem vált valóra, és hamarosan kiderült, hogy az új Pantera volt az utolsó autó, amit Alejandro De Tomaso bemutathatott. A márka alapítója 2003-ban hunyt el, és egy évvel később a cég is csődbe ment, az elhagyatott gyárból egy modenai gyűjtőnek sikerült kimentenie ezt a prototípust.

Az eredeti Pantera éppen Modenában mutatkozott be 1970-ben, és a legismertebb De Tomaso típus lett, ezt a sikert ismételte volna meg az új.

Még csak működő prototípusig sem jutottak vele, hiszen összesen két makettje készült el, és ez az egyik. Rendes kerekei, fékjei és lámpái vannak, amelyek közül a fényszórók elrejthetők, de motorja és utastere sincsen, így hiába néz ki életnagyságú sportkocsinak, valójában csak szobadísznek jó.

Egy De Tomaso gyűjtemény tökéletes megkoronázása lehetne, és szeptemberben bárki licitálhat rá, hiszen minimumár nélkül árverezik el az RM Sotheby’s londoni aukcióján.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Ízléses retró a Ford Mustang GT hatvanadik évfordulós kiadása

További cikkeink a témában