Még több lóerővel jön az új G 63 AMG

Ma már AMG változatban divatosabb a Mercedes-Benz legendás terepjárója, a G-osztály. A nemrég bemutatott, teljesen áttervezett, de stílusát megtartó új generációból pedig máris itt a G 63 AMG, természetesen még több lóerővel.

Jellegzetes stílusa nem változott, pedig a legapróbb részletéig áttervezte a G-osztályt a Mercedes-Benz, a legendás terepjáró mégis úgy néz ki, ahogyan 1979 óta mindig is szerettük. A premierre néhány hete került sor, akkor a G 500-at mutatták be elsőként, ami a 4 literes biturbó V8-asával 422 lóerőre és 610 Nm nyomatékra képes. De ugye nem hitted azt, hogy ez lenne a csúcs?

Az új generációnál is sportosabbra vették a formát, amiről a szélesebb kerékjáratok, az alattuk lévő 22 colos kerekek és a piros féknyergek mellett a Mercedes-AMG sportautóiból ismert függőleges rácsozású hűtőmaszk gondoskodik.

A motorja ugyanúgy a 4 literes biturbó V8-as, mint a G 500-nak, de a G 63 AMG-ben már 585 lóerőre és 850 Nm-re képes. Az elődben dolgozó 5,5 literes V8-ashoz képest még akkor is előrelépés, ha már az is 571 lóerőt és 760 Nm-t tudott.

Az új G 63 AMG ugyanis 175 kilogrammal könnyebb is az elődjénél, a tömege 2,5 tonna alá csökkent, ami azt jelenti, hogy a kilencfokozatú automatával a gázpedált a padlóig taposva 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, jó egy másodperccel hamarabb, mint az elődje. A végsebessége 220 km/óra, de az AMG Driver’s csomaggal 240-ig is kitolható a leszabályozás.

Ha érdekel, akkor a G 63 AMG fogyasztását is megadta a Mercedes, mivel részterhelésen a hengerek fele nem kap gyújtást, ezért 13,2 literre jön ki az átlag száz kilométeren. Még érdekesebb, hogy minden sportossága ellenére terepjárónak is ugyanolyan jó, mint minden G-osztály, ebben is ott a felező fokozat és a három differenciálzár a nehéz akadályok leküzdésére.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon