Győzelmek és minden idők legnagyobb motorsportbalesete is a W196-os sztorijának része, ahogyan a valaha volt leggyönyörűbb tréler is.

A W 196-os 300 SLR Ezüstnyíl önmagában legenda, a Mercedes–Benz motorsport-történelmének egyszerre csodás és tragikus ötvenes évekbeli rövidke fejezete. Az 1954-ben bemutatott kocsi sorra nyerte a versenyeket, köztük rekordidővel a Mille Migliát, majd 1955-ben Le Mans-ban Pierre Levegh az előtte hirtelen fékező austinos Lance Macklin kocsijára felfutva a lelátóra csapódott és felrobbant. 82 halálos áldozatával és száz sebesültjével ez volt minden idők legsúlyosabb motorsportbalesete, ami után a Mercedes azonnal kivonult a motorsportból, és harminc évig vissza sem tért.

Sokkal szebb emlékű a kifejezetten a versenyautó szállítására tervezett tréler. A megszokott lomha teherautók helyett a Mercedes a gyár fejlesztői az SLR-hez minden szempontból illeszkedő platóst terveztek. A formát nem kell magyarázni, stílusos és gyönyörű, meghajtását pedig a 300 SL épp hogy visszafogott hathengeresére bízták, így a Blaue Wunderként elhíresült tréler 170 km/h körüli sebességével gyorsabb volt, mint az akkori autók túlnyomó része.

Nehéz elhinni, de ez "csak" egy 1:18-as méretarányú modell
...ahogyan ez is

A visszavonulással a Kék Csodát is kivonták a forgalomból, aztán megmagyarázhatatlan módon eltűnt. A kilencvenes években, rendes dokumentáció nélkül építettek egy replikát a nulláról. Ha nem elég a tudat, hogy a Mercedesnek van egy darab belőle a gyár stuttgarti múzeumában, és te is szeretnél egyet belőle, 1:18-as modellként mintegy 240 ezer forintért a tiéd lehet egy aprólékosan kidolgozott darab.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés