Be kell vallanunk: egy kicsit autóbuzik vagyunk. Folyamatosan megyünk, vezetünk, tesztelünk, fotózunk és alig várjuk, hogy valamelyik kereskedő megdobjon minket egy új modellel.

Szóval a világ összes pénzét el tudnánk költeni autókra, legyen az a legújabb Ferrari vagy az legelső Mercedes. Most összeszedtük mindenidők 15 talán legszebb sportkocsiját.

Ha neked parkol egy a garázsban közülük, légyszi, keress meg minket!

1954 Mercedes-Benz 300SL

Úttörő a SL-osztályban és egyben a leggyorsabb sorozatgyártású autó volt a maga idejében. 1954-ben mutatták be a kétüléses kupét, szárnyas ajtókkal. A végsebessége 260 km/h, és 212 lóerő mozgatja.

Ferrari 250 GTO

A Ferrari 250 GTO ízig-vérig versenyautó, a Ferrari 1962 és 1964 között gyártotta, azóta is az egyik legkeresettebb. A 3 literes V12-es közel 300 lóerős, és 0-ról 100-ra 6,1 másodperc alatt gyorsul. Szép teljesítmény a '60-as évekből.

Aston Martin DB5

Talán a legismertebb James Bond autó, ami a Goldfingerben tűnt fel először. A végsebessége 230 km/h volt az akár 282 lóerős autónak. A brit luxusautót ugyan az Aston Martin építette meg, de a dizájn az olasz Carrozzeria Touring Superleggerához kötődik. '63-ban mutatták be és tényleg egy világsztár volt – már a maga idejében is.

Alfa Romeo 8C Competizione

2003-ban a Frankfurti Autószalonon még csak koncepció volt, 2007-re valósággá vált. 292 km/h végsebesség, 444 lóerő és vitathatatlanul a valaha volt egyik legszebb formatervű kocsi.

Mercedes-Benz SSK

Az SSK-t Ferdinand Porsche tervezte, és 1928 és 1932 között gyártották. 193 km/órás végsebességgel és 300 lóerővel korának az egyik legerősebb autója volt, és számos versenyen elért sikerei tették az egyik legtekintélyesebb sportkocsivá.

Ferrari 458 Italia

A 458 Italiánál már csak egy tűzpiros Ferrari 458 Spider lehet menőbb. A modell az F430-as utódjaként érkezett a piacra, de teljesen új dizájnt kapott a Pininfarinától, a tervezésekor felhasználva a cég Formula–1-es tapasztalatait. A 340 km/órás végsebesség és az 562 lóerő olyan bivallyá teszi a kocsit, hogy csak kevesen érhetnek a nyomába.

Jaguar XK 120

Hosszú test, nyitott tető, két ülés. A Jaguar 1948 és 1954 között gyártotta, és 162 lóerő mozgatja a közel 215 km/h végsebességű autót. Igazi klasszikus, ami egy autóban megtestesíti az egész márkát, amit Jaguarnak hívnak.

Talbot-Lago T150 CSS

A legfurább kocsi a sorban, és biztosan a legmegosztóbb is. Versenyautónak készült, és a maga korában a 160 lóerő és a 185 km/h végsebesség igencsak jónak volt mondható.

Ferrari LaFerrari

Limitált szériás hibrid sportkocsi, a legjobb fajtából. A Centro Stile Ferrari tervezte és a '13-as Genfi Autószalon nagy dobása volt. 789 lóerő, 349 km/h végsebesség, és amellett, hogy a legnagyobb teljesítményű Ferrari, az üzemanyag-fogyasztása 40 százalékkal kevesebb a korábbiaknál.

Audi R8

Brutális gép, amire nem lehet nem figyelni. Walter de Silva és Frank Lamberty tervezték, és 2006-ban mutatták be. Az R8 végsebessége 316 km/h, a teljesítménye 540 lóerő.

1939 BMW 328 Roadster

A sportautót 1936 és 1940 között gyártották. A karosszériát Peter Szymanowski, Fritz Fiedlerand és Alfred Böning tervezték. 79 lóerővel, és 150 km/h végsebességgel az első olyan autónak számított, ami tartósan képes volt nagy sebességgel haladni. Figyelemreméltó teljesítménye és hibátlan úttartása emelte a versenytársai fölé.

Bugatti Veyron

Középmotoros sportautó, amit Németországban a Volkswagen-csoport tervezett és a Bugatti Automobiles S.A. gyártott, Franciaországban. 2014-ben jelent meg a piacon, 1001 lóerejével és 407 km/órás végsebességével igazi csúcstartó.

Bentley Mulsanne

A Mulsanne-hoz semmi sem fogható. 2010-ben hozta ki a Bentley. 505 lóerős, 296 km/h végsebességű a legerősebb változata, még ha nem is az a tipikus sportkocsi.

Jaguar F-Type Coupe

Ízig-vérig sportautó, amit Matthew Beaven (2010, 2011) és Ian Callum tervei alapján építettek. A 340 lóerős motor és a 295 km/órás sebesség ellenére hétköznapi használatra is tökéletes.

Porsche Carrera GT

Nem létezhet ilyen lista Porsche nélkül, még ha arról vitatkozhatnánk is, hogy egy Carrera GT vagy egy 911 a jobb választás. A Porsche 2004 és 2007 között gyártotta a németországi Lipcsében. 605 lóerős teljesítménye és 330 km/h végsebessége elég magyarázat, hogy miért óriási kedvenc.

Csorog a nyálunk, de tényleg!

(via Beautifullife)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

A rendőrség napján lehetne egy rendőrnő is a nap csaja

További cikkeink a témában
Egy illat azoknak, akik nem ismerik a félelmet – NOVELLISTA Unique Wood
Hirdetés