A plug-in hibrid Mini Countrymanben egyesül a városi mobilitás elektromos csodaeszköze, az országúton pazar élményt nyújtó 224 lóerős mindenessel. Talán sosem volt még ennyire lenyűgöző egyetlen Mini sem.

Pedig az elektromos autózás szele tíz éve ott fújdogál a Mini körül. Lehet, hogy csak egy kósza vezetői döntésen múlt, hogy a villanyautók egyik legmasszívabb oszlopának számító BMW i3 helyett most nem a Miniről szólnak a hírek. Mert hogy eredetileg (logikailag tökre érthető módon) a Miniben tesztelte az elektromos hajtás bevezetését a BMW. 600 villanymotoros Mini Cooper futott sok ezer kilométert 2008-ban, hogy megfejtsék az elektromos autózás jövőjét. A történet folytatását ismerjük: a BMW végül az i-széria elindítása mellett döntött, amiért egyetlen rossz szavunk sem lehet.

Ha nincs i-sorozat, i8-as sincs, anélkül pedig sokkal szomorúbb hely lenne a világ.

És azt se felejtsük el, hogy a BMW-nél ültek fel legügyesebben a tiszta elektromos világ felé robogó vonatra. Azt se lehet megmondani a sok tucat plug-in hibrid között, hogy tényleg ekkora igény van alternatív hajtású járművekre, vagy csak a BMW keveri jó érzékkel a lapokat. Egy biztos, az elektromos autók piacán még a Teslát is simán lenyomják.

Na de ne szaladjunk ennyifelé, nézzünk bele a Countryman hibridbe, aminek teljes neve: Mini Cooper S E Countryman ALL4

A neve hosszú (ezért hívom egyszerűen plug-in hibridnek), majd felrobban a jóságoktól, és tulajdonképpen kategóriateremtő. Miközben szemmel láthatóan a SUV-k és a konnektoros hibridek fénykorát éljük, nincs más plug-in hibrid kompakt SUV a piacon. A Volvo, BMW és Mercedes valamiért csak a jóval nagyobb terepjárókba épített villanymotort, miközben egy városban is jól használható terepes kiált az elektromos hajtásért.

Mert az autó zsenialitása abban rejlik, hogy 40 kilométert úgy megy el nesztelen és kipufogásmentes üzemben, hogy ihaj.

Ugyanakkor a benzinmotor-villanymotor kombó 224 lóerős teljesítménye bőven jó arra, hogy a metropolisból kilépve ne legyen kétséged, még mindig a kanyarból kanyarba vetődés a Minik kedvenc terepe. Nem attól zseniális, hogy 6,8 másodperc alatt gyorsul százra, hanem a futómű és kormányzás hangolásától. Benne van ugyanaz a harsány vibrálás, mint minden más Miniben. Ha unalmas hétköznapokra és eseménytelen életre vágysz, messzire el kell kerülnöd ezt az autót, mert magába szippant, aztán nincs megállás.

Felsőfokon űzi a hibridséget: az 1,5-ös 136 lóerős benzinmotor az első kerekeket hajtja, a villanymotor pedig a hátsókat, pont mint az i8-ban vagy a 225xe-ben. Akkumulátorostul, elektromos hajtásostul az egész rendszer elrejtőzik a hátsó ülések és csomagtérpadló alatt, így a Countryman hibridként is olyan tágas maradhat, ami egy tisztes családi autónak is becsületére válik, kényelmes négyszemélyes utastérrel és 405 literes csomagtartóval.

És még valami, az akkumulátor nem csak a 230-as otthoni hálózatról tölthető fel (kb. 3 óra alatt), hanem menet közben is. Egy húszperces hegyi szakaszon a teljesen üres telepet sikerült 25%-ra feltornászni, így amikor a tesztút rákanyarodott a Comói-tó partjára, úgy suhantunk végig az itáliai napfényben, hogy egyetlen káros gázmolekula sem hagyta el a Mini kipufogóját. Ha a teljes utat nézzük, a vegyes fogyasztás 6-7 liter, pont annyi, amit egy dízel is tudna. No de az biztosan nem megy 125 km/h max. sebességet teljesen elektromosan, ez meg igen.

Maga a művészet, ahogy a dizájnerek következetesen végigviszik a Mini teljes kínálatán az egységes márkaarculatot. Ahogy növekszenek a méretek, a kedves gömbölyded forma úgy transzformálódik lekerekített élű hasábba. Nem férhet hozzá kétség, hogy egy Mini áll veled szemben, mégsem érzed azt, hogy beleszaladt volna a giccsparádéba. Nüansznyi eltérések vannak csak a Countryman hibrid és benzin/dízel verziói között, ha jó megfigyelő vagy, a sárga S és E betűk megjelenése árulkodó lehet.

Az urbánus terepjáró izgalmas vonásai nem csak a hibrid hajtásban jelennek meg, bőven tartogat muníciót a felszereltség. A hatalmas középkonzol egy ideje már a Miniben is érintőképernyőként funkcionál, a navigáció úgy tervezi meg az útvonalat, hogy városban tegye meg a leghosszabb elektromos autós szakaszt, vezeték nélküli mobiltöltés és számtalan okos alkalmazás teszi jobbá az életed. És hogy mennyi? 11,8 millió. Lehet ezt soknak érezni, de a plug-in hibridek piacán egy Golfért is 12,3 milliót kérnek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés