Már hátsókerekes MINI is van, hathengeres dízellel

Nem újdonság, hogy a MINI versenyautói részt vesznek a Dakar-ralin, de az már igen, hogy a megszokott Countryman mellett egy sokkal izgalmasabb prototípus is indul: a hátsókerekes, hathengeres Buggy.

A hatvanas években a Monte-Carlo-rali megnyerésével csinálta meg magának a sportos hírnevét a Mini Cooper őse, és a legújabb modellek sem akarnak kimaradni a motorsport-sikerekből. A MINI részt vett már a rali-világbajnokságon, újabban pedig a Dakar-ralin indulnak. Most mutatták be a két legújabb versenygépet, és az egyik egészen elképesztő lett.

A hagyományosabb versenyautó alapját a Countryman adja, a MINI szabadidő-terepjárója, amit összkerékhajtással is megvehetsz, és amivel bármikor elindulhatsz kalandozni egy szőlődombon. De ez a gép ennél jóval keményebb, természetesen összkerékhajtású, és csak nagy vonalakban hasonlít az utcai modellre.

Jövőre azonban egy izgalmasabb versenygéppel is rajtol a MINI. Az egyszerűen csak Buggy névre keresztelt prototípus a Dakar-rali új szabályait használja ki, ami előnyhöz juttatja a kétkerék-hajtású versenyautókat. A Buggy ezért hátsókerék-hajtású, a motorja pedig egy háromliteres, hathengeres turbódízel 340 lóerővel és 800 Nm nyomatékkal.

A csővázas felépítésre szénszálas anyagból készült karosszériaelemek kerültek, a MINI John Cooper Works Buggy pedig olyan belevalónak néz ki, hogy kérdés nélkül nekivágnánk vele a sivatagnak. A Dakar-ralit egy ideje már nem Afrikában tartják, 2018-ban a perui Limából indul a mezőny Bolívián át Argentínába, közte már ezekkel a MINI-kkel is.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon