Nem ez az első gyorsulási verseny az I-Pace és a Model X között, hiszen rögtön a Jaguar is mutatott egyet, ahol az új elektromos crossover kétszer is legyőzte a Teslát. De amíg azt a tesztet nem nevezhetnénk elfogulatlannak, most egy független csapat mérte össze a két típus erejét.

Mindjárt két Tesla ellen is bizonyítania kell a Jaguar új elektromos autójának a carwow legutóbbi gyorsulási versenyén. Az I-Pace ugyanis 400 lóerőre képes, amivel 4,8 másodperc alatt gyorsul százra, míg a hasonló kategóriás Model X 100D teljesítménye 525 lóerő, és így is egytizeddel több időre van szüksége ahhoz a tempóhoz. De nem ez a legizmosabb Tesla, ugyanis szereztek egy P100D-t is, ami 772 lóerővel és 3 másodperces gyorsulással áll ki a Jaguar ellen.

Kíváncsi vagy, mi lett a vége, de nincs időd a videóra?

Az eredmény a papírforma szerint alakult, a negyedmérföldes gyorsulási versenyen a P100D megsemmisítő győzelmet aratott, az I-Pace azonban szépen beért a kicsivel lomhább 100D előtt. A gördülőrajtnál azonban sokat segített a Tesla nagyobb nyomatéka, így mindkét Model X megelőzte a Jaguart. A fékteszten pedig a legkisebb I-Pace állt meg a legrövidebb távon, ugyanis mindkét Tesla jóval nehezebb nála.

Az eredményt úgy nézd, hogy a Model X-ből a 100D is 88 ezer fontba kerül a briteknél, míg a félelmetesen gyorsuló P100D ára már 130 ezer font, a nagyon is ígéretes I-Pace pedig ennek a feléből, 63 ezer fontból is kijön.

Ez is érdekelhet:

A sebesség és a stílus brit ragadozója - A Jaguar-sztori - Roadster

A legendás Jaguar D-Type hírnevét főleg a három egymást követő évben szerzett (1955, 1956, 1957) Le Mans-i 24 órás-győzelemnek köszönheti. Na meg annak, hogy a tervezett száz példányból végül csak hetvenöt készült el - hát hol a maradék huszonöt?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában