Tudtál már az érkezéséről, most pedig mindent elmondunk a BMW legméretesebb szabadidő-terepjárójáról. A gyártó szerint az új X7 a luxusautók helykínálatát és kényelmét ígéri az SUV-k között.

A BMW-nél nem elégedtek meg azzal, hogy az új, negyedik generációs X5 minden korábbinál nagyobb és fényűzőbb lett, készítettek egy még nagyobb és elegánsabb luxusterepjárót. Tudtuk, hogy mennyire hatalmas lesz, hiszen az X7 érkezését egy éve beharangozták a hasonló nevű tanulmányautóval, most pedig megmutatjuk, mi került gyártásba a koncepcióból.

A megjelenésével uralni fogja az utat az X7,

legalábbis elég sokat átültettek a tanulmányautó brutális formájából. A vese alakú hűtőmaszk egyszerűen hatalmas, a legnagyobb a márka történetében, a szériában is LED-es, felárért lézeres fényszórókat szigorúan szűkre húzták, és hátulról nézve is gigászi terepjárónak látszik. A kerekek legalább 20 colosak, de akár 22 colosak is lehetnek.

Nem volt még ekkora BMW, mint az X7,

ami 5,15 méter hosszú, kereken két méter széles és 1,8 méter magas, úgyhogy bőven kell neki hely a parkolóban. De legalább a helykínálata is fejedelmi, a tengelytávja 3,1 méteres, és szériában három üléssort adnak hozzá. A csomagtér legalább 326 literes, két üléssorral 750, mindet ledöntve pedig 2120 literrel számolhatunk.

Minden ülés elektromosan állítható, és a legkényelmesebbnek az a változat ígérkezik, ahol a második sorba is két különálló fotel kerül.

A luxus új szintjét ígéri az utastérben a BMW,

szériaként adják a bőrkárpitot, a négyzónás klímaberendezést és a háromrészes panoráma üvegtetőt. Az opciók között pedig olyan tételek sorakoznak, mint az ötzónás klíma, a légfrissítő rendszer, a míves üvegből készült kapcsolók, a Bowers & Wilkins prémium hifi és a hátsó utasoknak szánt szórakoztató rendszer.

A motorok legalább hathengeresek,

nyolcfokozatú automatával. Az xDrive40i-ben háromliteres a turbós benzines, 340 lóerővel és 450 Nm-rel, 6,1 másodperces gyorsulás és 245 km/órás végsebesség mellett, az xDrive30d-ben pedig szintén háromliteres a turbódízel, 265 lóerővel és 620 Nm-rel, ami 7 másodperces gyorsulásra és 227 km/órás végsebességre elég.

A legizmosabb változata nálunk az M50d lesz,

a háromliteres dízel négy turbóval kereken 400 lóerőt és 760 Nm-t ad le, amivel a legalább 2,4 tonnás monstrum 5,4 másodperc alatt gyorsul százra és megfutja a 250 km/órát. A világ más tájain V8-as benzines is lesz hozzá, a 4,4 literes motor 462 lóerős és 650 Nm a nyomatéka, ugyanolyan menetteljesítményekkel, mint az M50d.

Az X7 megkapja a BMW legmodernebb elektronikus rendszereit,

így a 12,3 colos képernyővel helyettesített műszeregységet, az érintéssel vagy gesztusokkal vezérelhető központi kijelzőt, az okostelefonnal nyitható ajtókat és a félig önvezető rendszert. Az X7 pedig amellett, hogy luxusautó, még terepjáró is, a havas, homokos, murvás és sziklás utakra optimalizálható összkerékhajtással.

Ez is érdekelhet:

Minden méretében még nagyobb lett az új BMW X5

Bemutatták a még hatalmasabb, még fényűzőbb negyedik generációt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Mit csinálnak ezek a melósok az ősrégi gépeiken? Jaguart!

További cikkeink a témában